-incilianne- Tandem emzirme = Bir annenin ayları/yaşları farklı olan iki bebeği aynı dönemde emzirmesidir.
Özet olarak eğer annenin kan tahlilleri iyiyse, erken doğum riski yok ise,karındaki bebeğin gelişimi normal gidiyorsa emzirebilir.
Lise arkadaşım 9 ve 18 aylık bebeklerini birlikte emziriyor.doğuma kadar da büyüğü emzirdi.
Benim 20 aylık oğlum var. 2,5 aylık gebeymişim geçen hafta öğrendim.Doktorum,ebe hemşire filan kesme dediler.Eğer tadı değişirse kendisi bırakırmış.
Zehirleme diye bir şey yok.Bazen tadı değişince büyük bebek kusabiliyor,ishal olabiliyor 1-2 gün.Ekşimiş süt içmişsin gibi düşün.Eskiden ultrason dahi yoktu,eski insanlar da “çocuğu hamileyken emzirdi zehirledi” derlermiş olay bu.
Ananemin 5 çocuğunun hepsinin arası 18-25 ay. Hepsini emzirmiş ama mesela bi teyzem çok kusmuş kendi bırakmış.Bende durumumdan ötürü aradım konuştum, çok yağlı yeme yeşillik meyve süt ürünü bol tüket dedi.
Hamileyken emzirme yapınca veya tandem emzirirken çok yorgunluk oluyormuş.Arada halsizlik olmuyor değil 😊