Hyırlı geceler arkadaşlar. Klasik ama harika bi cümle bende doğurdum:)) tecrübelerimi paylaşmak için yazmak istedim belki birilerinin sorularının cevabı olabilir. Ama kesinlikle her doğum kendine özgü. Bulantı vertigo mide yanmaları ne kadar hamilelik klasiği varsa bende yaşadım. İstekli ve beklenen bi gebelikti benimki. Haberi aldığımda sürecin bu denli uzun olduğunu tabiki de bilmiyordum. Önce beta yükselmesi sonra kese sonra kalp atışı derken mutluluğu tam anlamıyla yaşayamadım. Hep bi korku endişe vardı. Olmazsa olmaz bulantılar da karşılamıştı beni. Hemşireyim ve gercekten yaşamadan anlaşılmıcak bi sıkıntı bu bulantılar. Tedavisini başkasına verirken nasıl bi his olduğunu bilmeden yazık Allah kurtarsın cümlelerimin yerini ‘biliyorum çok zor ama gecicek bitiyo’ cümlesine cevirdim artık:) sonrası cinsiyet detaylı derken son haftalarıma ulaştım. Artık doğum bekleniyodu. Ve ben gercekten nasıl bi his olduğunu meral ediyordum normal doğum için çok istekliydim. Neyş nasıl istediğinize dikkat etmek lazımmış:)) özenle doktor secmiştim ve o da ne ? Doktorum tahmini doğum tarihimde izne ayrılıyordu. Son haftalar doktor değiştirmekte büyük sıkıntı bebeğimin gelişim haftalarını doldurması ve doğumun heran beklenmesinden dolayı suni sancıyla doğumu başlatma kararı aldık doktorumla. 9 temmuz doğum gercekleşicekti. 5 temmuz günü gece aniden adet sancısı gibi hafif hafif sancılarım başlamıştı. Sabaha kadar düzensiz sancılarla birlikte plates topunda rahatlamak için bol bol egzersiz yaptım. Tavsiye ederim kesinlikle çok işe yarıyor. Sabah da erkenden doktora gittim ve 1 cm açıklığım olduğunu öğrendim. Ve doğumu arrık başlatabilirdik. O gece bana yatış verildi ve vajinadan rahim yumuşamısı için bir fitille süreci başlattık. Sabah 7 gibi de suni sancı takıldı. Süreç cok güzel ilerliyo diyemem tabi ama saatleri sayıyorum açıklığıma bakılıyo ve halen 2 cm devam ediyo. Suni sancı şiddetini artırmaya devam ediliyo. Derken öğlen 12 de tekrar açıklığa bakılıyo ve 3 cm ilerleme cok yavas ebe geceyi bulucaz galiba dedi dünya başıma yıkıldı:)) sancı girdkçe salavat getiryorum yanımda kim varsa litfen okuyun diyorum. Bağırmadan nefes egzersizleriyle geçiştiriyorum en son nst ye bağlamak istediklerinde ebeye sarılıp lütfen bağlamayın yatamıyorum dediğimi ve kustuğumu hatırlıyorum. Ağrı eşiği arkadaşlar benimki bi tık düşükmüş galiba. Sonra bağladılar tabiki derken bi anda ıkınma isteği gelmeye başladı soğuk terler atıyorum hemen çatala aldılar beni ilerlemeyen açıklık 1 saat içinde 8 cm olmuş. Doğum başladı dediler. Doktorum da sezaryen ameliyatında. Hemen geldi. Eşim yanımdaydı tabiki. Doğum başladı ıkın dediler bağırmadan ıkınmaya calıstım olmadı başarılı değildim. Sonra bebeğimin cıktığı anı düşünerek motive oldum ve daha yararlı bi ıkınma sergiliyordum. Derken doktorumun yüz ifadesi değişti. Hemen bebek kalp atışı izleme cihazını istedi ve kalp atışları cok yavaştı. Bana hemen kendimi toparlamamı ve nefesle ıkınmamı sözledi yaptım. Başarılı bi ıkınmaydı ama bebeğim kanalda takılmıştı. Eşimde doktor bu arada ve aralarında konustular acil sezaryen olmam gerektiğini söylediler ben anlamıyorum tani neler oluyo hala ıkınma isteği sancılar zaten müthiş. İmza attırdılar ve beni ameliyathaneye aldılar. Hazırmısın dediklerinde spinal istiyorum bebeğimi görmek istiyorum dedim. İşlemler hızla sürerken bende ıkınma isteiği ve doktoruma sürekli ıkınmam geliyo diye ağlıyorum. Tamam gecicek biticek bak cok kısa sürecek diye beni motive ediyor. Eşimin elini tutarak yattım ve başladı herşey sonrasında ise minik kızımın çığlığı yani tiz bi çığlık:) nasıll dediğimde ise hemen göğsüme verdiler inanılmaz bi his arkadaşlar. Süreç kimine zor kimine kolay ama sonuç herkesde aynı emin olun sonrasında ise odaya alınma süt gelmesi vs. Birsürğ ayrıntı:) anlayacağınız iki doğum birden yaptım aslında ikisini de tattım. Rabbim isteyen herkese nasip etsin inşallah. Ne diyorduk bi avazdaaa:))))