tugceyilmazaa Devlette yaptırılabiliyor ama özelde de çok pahalı değil. Tabii durumunuzu bilmiyorum, ben 50 TL gibi bir ödeme yapmıştım. Karar sizin ama bence yaptırmak gerekli.. İnsanlar, anne ve baba kürtaj düşünmüyorsa yaptırılmasa da olur diyorlar. Fakat olay sadece o değil ki. ikili test, fetal dna veya amniyosentezden sonra down sendromu kesin olarak tespit edildiyse kürtaj düşünmüyorsanız bile kendinizi maddi manevi down sendromlu bir çocuğa hazırlamanız da önemli. Bunu bilerek bebeğinizi dünyaya getirmekle doğumdan sonra öğrenmek farklı şeyler. Hele ki gayet sağlıklı bir bebek sahibi olan annelerin dahi postpartum depresyon yaşadığı düşünülürse, anne ve babanın buna hazırlıklı olmasının psikolojik önemi daha da iyi anlaşılır. O yüzden nasılsa ben bu çocuğu her türlü dünyaya getiririm, tedavisi de yok zaten deyip kestirip atmamakta fayda var.