Arel-sofia merhaba heyecanınızı ve endişenizi anlıyorum☺️ Ben de her şeyin mükemmel ilerlemesi düşüncesiyle ne çok kilo alıp ne de az kilo alıp bebeğime ve kendime zarar vermek istiyordum☺️ Hatta diyetisyen ile görüşmeye başladım ki çok güzel besleneyim bebeğim de yararlansın diye. Fakat 5.haftada mide bulantılarım ve hastalığım başladı.. 2 ay hiçbir şey yiyemez ve içemez oldum. Susuzluktan ağladığım ama içerken de tiksindiğim, yataktan salona yürüyemediğim 2 ay.. neyse ki sonrasında geçti şuan gayet sağlıklıyım. Size gebeliğimin başında diyetisyenimin söylediklerini önerebilirim. İlk 3 ay çok fazla ekstradan besine ihtiyacımız olmuyor. Normalde ne kadar yememiz gerekiyorsa o kadar yemeliyiz. Sabah kahvaltı(peynir+yumurta+zeytin+domates+bol yeşillik), ara öğün(meyve+yoğurt veya kuruyemiş) , öğle yemeği(sebze/et/balık/baklagil +bol salata), ara öğün(kuruyemiş veya meyve öğünü), akşam yemeği(öğlende ne yediysen akşama farklı besin türünden olmak üzere) , son ara öğün ve gün bitimi:)
bu şekilde düzenli ve yeterli porsiyonlar ile beslenirsen hem vücudun açlık çekerek kan şekerin düşmez hem de gayet güzel beslenerek hem kendine hem bebeğine güzel bir şey yapmış olursun ☺️
besinlerin her çeşidinden yemeye özen göster. Kızartmalar, paketli gıdalar, tatlılar besin değeri açısından çöp olduğu için olabildiğince yememeye özen göster. Tabi canın isterse arada bir ufak kaçamağın bir zararı olmaz☺️
Gebeliğin ikinci ve üçüncü trimesterinde porsiyonlarımız değiştiği için onlara bir şey diyemem. Ama bu sana örnek yazdığım günlük beslenme rutininde genel porsiyonlara dikkat ederek yersen her şey yeterli olur diye düşünüyorum ☺️
yine de daha profesyonel bir destek için diyetisyen ile görüşebilirsin☺️
İnşallah sen benim gibi mide bulantısı çekmeden çok güzel bir şekilde hamileliğine devam edersin de beslenmen sekteye uğramaz.. ben yaşadığım şeyden sonra beslenmenin, hele sağlıklı beslenmenin hayattaki en en önemli şeylerden olduğunu anladım.. sağlığın kendisinden sonra en önemli şey ☺️
bir de gebeliğin ilk aylarında fazla fiziksel hareket önerilmiyor.. yürüyüş yap ama çok fazla zorlama kendini, özellikle sıcakta..