Gebelikte erkek bebeklerde görülebilen bir durum böbrek genişlemesi. Ama sizi korkutmasın bu durum. Eğer suyunuz yeterliyse büyük ihtimal doğumdan sonra geçiyor genişleme. Geçmese bile ultrason takibiyle kontrol altına alıyorlar hiç merak etmeyin. 27. Haftaya kadar genişleme üst sınırı 4mm olarak kabul edilir. Sizinki de çok aşırı bir büyüme değil. 27. Haftadan sonra da 7 mm üstünde olursa genişleme olarak kabul ediliyor. Korkulacak bişey değil. Down sendromu sadece böbrek genişlemesine bağlı değil. Sizin yaş faktörünüz ve kalıtsal özellikler de riski arttırıyor. Ama 35 yaşından gençseniz down riski % 50 ye düşebiliyor. ( sağlıkçı değilim ama bol araştırma yapan ve makale okuyan biriyim bilgilerime dayanarak söylüyorum )