Htc31 Çok önemli.
Folik asit yetersizliğinde bebekte spina bifida,anensefali gibi yani nöral tüp defekti bozuklukları görülme riski yüksektir.Bebeğin ilk haftalardaki oluşumunda gelişen ilk sistem, sinir sistemidir.Yani önce kalp sonra sinir sistemi oluşuyor.Omurilik,beyin direk etkileniyor.
Ayrıca folik asit içeren besinler de var.Onları da tüketirsin ki zaten hamilelikte dikkatli besleniliyor. Ancak yediğimiz ıspanaktan cevize,hiçbir şey 40-50 sene önce annelerimizin tükettiği gibi tamamen temiz değil.Biliyorsun ki tarımda kimyasal kaçınılmaz.Soluduğumuz hava bile değişti.
Eski dönemdeki vitamin mineral zenginlikleri malesef yok.Dolayısıyla ek takviye almak gerekiyor.
- gebeliğimdeyim, çeşit çeşit hap vitamin kullanmadım asla.Aspirin bile sevmem ama her zaman folik asiti kullandım ihmal etmedim.