Burdaki doğum hikayelerini okudukça bende birgün yazabilcek miyim diye düşünüyordum ama önünde sonunda başa geliyor.
neyse doğum hikayeme geçeyim 😊
Baştan söyleyeyim 33. Haftamda gestasyonel diyabet teşhisi koyuldu acil insülin başlandım. 4 doz 8 ünite.
(bebeğimin gelişimi 33. Haftada 3 hafta ileri geçmişti. Ben de birden 4 kilo almıştım. Şeker tahlilide bu şekilde istenmiş oldu malesef ki şeker çıktı)
29/06 p.tesi günü 35+1′de komtrolüm vardı gittim
çok şükür bebeğimin gelişimi toparlamıştı sadece 185 gr almıştı yaptığım sıkı diyet ve insülin işe yaramıştı. Çok mutlu olmuştum
doktorum daha fazla riske atmayalım dedi 38. Haftaya girdiğin anda alalım dedi. Ben aslan burcu olsun istemiyorum 😊 dedim 37′nin içinde alın dedim o da 19 yada 17 temmuz dedi ben de tek çift rakam takıntısı var hocam 16’sı olsun dedim 😁 Tamam dedi 16 temmuz’a gün verdi. Kontrol olduğun gün nst çekilde sonra yatış işlemleri için dosya açılmaya gönderdi, ordan anestezi doktoruna yönlendirdi anestezi çeşidine Karar vermek için Kan tahlili istedi anestezi uzmanı sonuçlara göre karar verdik spinal anesteziye. Ordan çıktım. Eşim çalıştığı için kayınvalidemlerle gitmiştim kontrole neyse herşeyi hallettik günümüzü aldık eve geldik.
kayınvalidem kızım seni bize götürelim gün yaklaştı aklım sende kalmasın diye teklif sundu.
eşimle konuşup gitmeye karar verdik. (İyi ki gitmişim çünkü evde tek kalıyordum) Ertesi akşam gittik. 2 gündür ordaydım.
Perşembe günü ikindi vakti uyuyakalmışım koltukta. 3 saat deliksiz uyumuşum. Saat akşam 7 falan. Uyandım lavaboya gittim, alt çamaşırım eşofmanım ıslanmış. ( çünkü renksizdi bu sebepten) Çok terledim herhalde dedim, çamaşırımı ve eşofmanımı değiştirdim. Ardından 1-2 dkk geçmeden ılık ılık bişeyler aktığını hissettim, tekrar lavaboya gittim bu kez pembe bi akıntı. Kayınvalideme dedim anne sanırım benim suyum geliyor. Korktu annem çok erken ama deme kızım öyle falan dedi beni yatırdı ayaklarımı dikti havaya bir nebze olsa su gelişini engellemek için çünkü eşim işten gelmedi içonunla gitmek istiyorum. Doktoruma mesaj attım suyum geldi hastaneye gidiyorum vs diye Saat 8 gibi eşim geldi anlattım durumu oda panik erken doğum olursa diye ambulans çağırdı. Ekip geldi beni aldılar damar yolu, tansiyon şeker ölçümü, vs yaptılar. Ben ambulansı görür görmez ağlamaya başladım. Sağolsun ambulansdakiler hastaneme gidene kadar beni yatıştırdılar Hastaneye ulaştık. Doktorum nst çekilmesini istemiş, nst çekildi kalp atışları normal 0 sancı çıktı. Ama bende hala afedersin şelale gibi su gidiyo. Ardından ebe hemşire açıklık bakmam gerekiyo dedi. Beni aldı bi korku, burda okuduğum açıklık muayenelerinden çok etkilenmiştim çünkü. Ben istemiyorum dedim. Güldü ama bunu yapmam gerekiyo dedi. Neyse kasıla kasıla izin verdim, ama hiç korktuğum gibi olmadı kontrol etti 0 açıklık var dedi. Doktoruma nst bilgisi ve açıklık bilgisi verildi. Sancısını bekleyelim hemen almaylım demiş n kadar geç alırsak o kadar iyi mantığıyla. Sonra karar değiştirip daha fazla acı çektirmenin anlamı yok diyerek ameliyat ekibine haber verilmesini istemiş toplamda 20 dkk içinde ekip toplanmış. Beni hazırladılar sezaryene sonda takılacak ben yine panik oldum anesteziyi aldıktan sonra takılmasını istiyorum dedim. Hemşire neden kortuğumu sordu bende nette okuduklarımdan dedim daha önce yaşamadığından dedi evet dedim yaşamadığın birşeyin acıtacağından emin olamazsın falan dedi. Emin koluna açılan damar yolu daha çok acıtır canını dedi. Evet mahrem bi yer sadece onun çekintisi olacak başkada acı olmayacak dedi. Ve öylede oldu, hiç bir acı hissetmedim sadece girişini hissediyorsunuz o kadar korkmayın kızlar. 🤗 ve hazırım kalbim tak tak heyecan çok oğluma kavuşacağım diye bir yandan yüksek dozda korku var 35+4 olduğu için. Ameliyathaneye indik doktorumu görünce yine ağlama tuttu nazlanma geldi. Anestezi doktoru spinal için doğrulttu beni yanımda bi abi vardı kollarımı tuttu şimdi senden omuzlarını düşürmeni boynunu öne doğru yatırmanı ve çok yorulmuş bir ifade vermeni istiyorum vücuduna dedi. Yaptım dediklerini spinal iğneyi soktu ama kemiklerim çok acıdı anestezi doktoruda kemiklerine gelmemesi gerekiyor dedi. Çıkarttı ben krize girdim ağlama krizine biraz süre istedim, tüm ekip beni sakinleştirmek için uğraştı sağolsunlar tamam dedim iyiyim deneyebiliriz. Sonra tekrar girdi iğne yine aynı acı sırt kemiklerim ayrılıyor gibi yanımdaki beni tutan abinin kollarını tırnaklamışım korkudan. Anestezi uzmanı genel yapıcam bu şekilde olmaz dedi. Çünkü ben kendimi kastığım için olmuyormuş kendimi serbest bırakmalıymışım. Aldı beni bir korku hayır istemiyorum genel dedim. Sonra doktorum geldi benimle konuşmaya biraz rahatla nolur seni genel yapsınlar istemiyorum oğlunun doğduğunu görmeni istiyorum hadi pelin bir kez daha rahat dedi. Tamam hocam dedim. Bir kez daha deneyelim dedi. Kendimi abinin kollarına bıraktım rahat bir şekilde anestezi doktoru işte bu kez oldu dedi. Ve ben kendimi kasmayınca iğnenin girdiğini dahi hissetmedim. Ayaklarım bir anda ısınmaya başladı ardın karıncalanma. Ama uçlarını oynatabiliyorum dedim başlamayın nolur diye yalvarıyorum. Doktorum pelin acı hissediyor musun diye sordu hayır dedim. Meğer doktorum beni kesmeye başlamış bile. (Çünkü anestezi önce yapıldığı yere etki ediyor en son bacaklar hissizleşiyormuş) Ben bian fenalaştım, nesfes alamamaya başladım sesleri uğultu şeklinde duymaya başladım tek hatırladığım iyi değilim ve nefes alamıyorum diye sayıkladığım sonra oksijen vermişler yattığım sedyenin başını kaldırdıklarını hatırlıyorum ve anestezi doktorunun başımı okşayıp hadi uyan oğlunu görmicek misin deyişi sonra 21:55′te minnoş oğluşumun ağlama sesiyle kendime geldim. Sonrası ağlama krizi, bana gösterdiler Mucizem buruşuğum nasıl güzel nasıl mucizevi bişey Allah’ıma şükrettim o an sonra sardılar çocuk doktoru bakması için götürdüler ben bebeğimle ilgili sorular soruyorum küvözde kalacak mı n kadar kalır kalırsa falan diye doktorumda alırlar pelin gebeliğimiz son zamanları şekerimiz çıktı o sebepten takip amaçlı alınır dedi. Öylede oldu bebeğimi yenidoğan yoğun bakımına aldılar Ameliyattan çıktım odaya oh dedim n rahatmış sezaryen dedim hala uğuşuktum 😊 2 saat sonra tam ameliyat yerinden ağrı girmeye başladı ağrı kesici istedim 1 saat bekledim geçmedi yine ağrı kesici istedim bu kez anestezik ağrı kesici yaptılar. Yürüyene kadar ağrı hissetmedim. Ameliyattan 6 saat sonra yürüdüm. Ve inanın yürüyemem diye düşünmeyin çünkü ayaklanabilmeniz için o ilk yürüyüşü n kadar geçe bırakırsanız sizin için o kadar kötü. Sonrasında bebeğimizi ameliyat sonrası ilkkez 16 saat sonra Görebildik. Çok şükür nefesini kendisi alıyormuş. Gestasyonel diyabet çıktığı için bende Şeker dalgalanmasını takip altında tutuyorlarmış. Serumu kesip beslenmeye geçicez sütüne ihtiyacımız var annemiz dedi yenidoğan doktoru 3 sağım 3 sağım yapıp gönderiyorum. Erken doğum ve sezaryen olunca çok olmuyor sütüm. Az çok demeyip alıyorlar yenidoğan hemşireleri.. ben doğumumun 3. Günündeyim vücudumda şeker olduğu için ameliyat yerim normale nazaran biraz geç iyileşiyormuş yarında burdayım bu yüzden. Sorularınız varsa aklınıza takılan herhangi bir sorun çekinmeden sorabilirsiniz kızlar.
birazdan fazla uzun oldu ama hiç bir şeyi atlamak istemedim. benim Doğum hikayem de bu şekilde. 🙋🏻♀️