Arkadaşlar merhaba. 28 yaşındayım. 37+5 haftalık gebeyim. Doğuma epeyce yaklaştığım şu vakitlerde İlk doğumum olacağı için nelerle karşılaşacağımı bilmek istiyorum. Merak duygum tavan yapmış durumda. Yaşayacağım doğum deneyimini en güzel şekilde başlayıp bitirmek, sonrasında güzel hatırlamak, keşke’siz bir süreç yaşamak istiyorum. Bu sebeple öncelikle bilmeye ihtiyacım var. Doğum nasıl başlar, ne zaman ne yapmalıyım, kasılmalar başlayınca an’a nasıl odaklanmalıyım, ağrıları nasıl sakince karşılayabilirim, doğru nefesi ve ıkınmayı nasıl yapmalıyım, eşimden veya annemden nasıl yardım alabilirim… Bunları bilmek istiyorum.
Gebeliğimin başlarında tüm bunları öğrenmek için doğum eğitimne katılmayı planlıyordum ancak pandemi süreci buna müsaade etmedi. Dün burada @Brokoli adlı annemizin yazdığı müthiş pozitif doğum hikayesini okuduktan sonra, bu olumlama ve bilme sürecini ne kadar geri plana ittiğimi fark ettim. Bu sebeple burada tüm gebeler, yeni doğum yapmış anneler kendimiz bir doğum eğitimi ve bilgi paylaşımı başlatalım istiyorum. Bu post ilk olsun. Herkes bu zamana kadar izlediği, faydalı bulduğu video veya makalelerin linkini bırakırsa sanırım faydalı bir paylaşım yapmış oluruz. Belki de birkaç annemizi sırf korktuğu için sezaryenden kurtarmış; daha kolay, daha olumlu, daha güzel bir doğum serüvenine sürüklemiş oluruz ♥️ ne dersiniz?
O zaman başlığı açan kişi olarak ilk link’i ben bırakıyorum.