Fatma5392 Özelde çalışan bir ebe olarak ben devlette doğuma çok kötü olarak bakmıyorum. Ama devlette doğum için yatıpta bize kaçarcasına gelen karşılaştığım bir çok sıkıntılı vaka oldu. Bu birazda şans işi. Biraz da kişinin beklentisiyle alakalı. Bazıları çok pohpohlanmayı bekler, sizin paranızı ben veriyorum diye utanmadan meslektaşlarımın yğzpne söyler daha doğumhaneye girerken Bazıları da sıkıntısız atlattığı için çok memnun kalıp haline şükreder Allah razı olsun der. Benim yengem 3 doğumunu da devlette yaptı. Kendi sancısını evde çekip gittiği için çok uzun sürmedi doğumları bir şekilde atlattı. Ama sonrası benim için sorundu mesela. Hasta bakıcının edepsizce alanen para istemesi. Hastayı başında ebe olmadan servise getirmek, ocak ayında buz gibi havada penceresi kapanmayan odaya almaya çalışmaları. Sonra tabi ben ters tepki verince apar topar yaptırdılar camı ve odayı ısıttılar. Yeğenimin down sendromlu olduğunu farkettim ve sabah doğan çocuğu akşam 8 den sonra anca çocuk doktoru muayene etti ve bu çocuk prematüre 2200 doğdu. Ben sürekli hemşireleri taciz ettim bu çocuk bariz down sendromlu kalbinde vs bir sorun var mı doktor ne zaman gelecek diye. Özelde çalışan biri olarak bu işleyiş bana çok ilgisizce geldi. Biz de mesela doktor görmeden odaya çıkamaz bebek. Down sendromlu ya da başka bir anomaliye sahip bir bebek doğunca sanki biz suçluyuz gibi aileye nasıl açıklama yapacağımızı şaşırırız. Doğum için takip ettiğimiz hastaları sık sık nst ye bağlarız bebek nasıl vs diye. Ama devlette bu disiplin yok. Aklımda kalan bir hasta var mesela. 28 saat sancı çekmiş tedavi red imzalayıp özele geldiki beni sezaryene alın dayanamıyorum diye. Devlette 2 cm dedikleri hasta 8 cm di. İstesem uğraşıp en fazla 1 saatte doğurturdum o derece rahim ağzı uygundu doğum için. Ama kalp atışını bir dinledim aşırı düşük. Nst ye ne zaman bağlandığını sorduğumda 8 saat önce olduğunu anladık ve ben bu hastayı nasıl sezaryene hazırladım bilmiyorum en fazla 15 dk ya bebek doğmuştu ve çok şükür sağlıklıydı. Şimdi ben bu ve benzeri bir çok vakayla karşılaşmama rağmen genelleme yaparak devlet hastaneleri kötü demiyorum. Bu biraz şans, nasip, kısmet. Seni takip eden kişinin dikkati çok önemli. Sanki her özelde doğum yapan çok mu memnun kalıyor. Hiç sorun yaşayan yok mu. Tabiki var. Bizim hastanede doğum yapıp sorun yaşayan kişilerde vardı. İnsanlar yaşadığı sorunları hastaneye ya da doktora bağlıyor ama bilmiyorlar ki bu doğum işi aslında 1 dk da değişen ve sıkıntılı bir hal alan bir iş. Neyse çok uzatıp sizi de korkutmayayım. Hakkımızda hayırlısı olsun 😊