Ikili test tani degil, tarama testi ve size sadece riskleri gosteriyor.
Asil tani amniyosentez disinda konulamiyor. Amniyonsentez disindaki tum testler fasa fiso. O yuzden simdi bir suru kisi gelip size ‘bana da riskli dediler, saglikli dogdu’ diyecektir. Bu zaten tani testi degil dedigim gibi. Bu risk sadece yastan dolayi bile cikmis olabilir.
Ben ikinci cocuguma hamileyim. Henuz 3 aylikken fatal dna (verifi) testi yaptirip tum kromozomlarini incelettim. Cunku uzgunum ama sagliksiz bir bebege yetecek maddi manevi gucum yok ve geride bir kizim daha var. Ha bu testler mutlaka gebeligi sonlandirmak icin yapilmiyor. Saglikliysa gebelik sonuna kadar zamaninizi zehir etmemis oluyorsunuz ama eger sagliksizsa en azindan kendinizi psikolojik olarak hazirlayip arastirma yapmak icin vaktiniz olur.