Evet sonunda bende doğurdum ve doğum hikayemi yazmak nasip oldu ☺️ Burda hep doğumu başlatmak için araştırma yapıyordum ama inanın bebek gelmek istemedi mi ne yapsanız boş 😅 Gelelim hikayeme ☺️
Ben daha önce 12 haftalık gebeliğimi sonlandırmak zorunda kalmıştım, 7 ay sonra tekrar hamile kaldım ve çok şükür nasibimde varmış kızım 😊 Gebeliğimi annemlere gezmeye gittiğimde evime döneceğim gün öğrenmiştim. Arabadayken eşimi arayıp benimle bir kişi daha geliyor dedim, ve duraktan eve giderken test kağıdını gösterdim artık 3 kişiyiz dedim 😍 Gebeliğim genel anlamda güzel geçti. Kuyruk sokumu ağrısı başladı 11. Haftada, 7. Ayda da sırt ağrılarım vardı ve bulantı 7. Aya kadar oldu ama gene de çok şükür halimize 🙏 Gebelik boyunca hiç oturamadım çünkü daha 2.5 aylık hamileyken kayınvalidem ameliyat oldu her gün 40 dk yol yürüdüm gidip geldim ama ona rağmen benim kız son gününe kadar bekledi 😅 Ultrasona göre bir hafta büyük olduğu için devlet hastanesindeki doktorum adet tarihimi 9 gün geriye çekti. Sata göre 39+6 ultrasona göre de 41+1 de doğum yaptım. Özelde gittiğim bir doktor sezaryen yanlısı olduğu için doğumum olacağı hafta doktorumu değiştirdim 😅
21.05.2020 tarihinde kız kardeşimle beraber çarşıya gitmiştik baya gezmiştik tam 12 bin adım atmıştım eve gelene kadar 😅 akşam iftardan sonra 00.30 gibi tv izlerken bir anda bir sıcaklık hissettim, akıntı sanıp oturmaya devam ettim baktım sıcaklık artıyor ayağa kalkmamla suyum yarım çay bardağı kadar geldi. Eşimle kız kardeşime söyledim suyum geliyor galiba dedim ama öyle bir doğum sancısı da yoktu yani var ama normal çektiğim ağrılar gibi olduğu için ben normal sanıyordum. Duş aldım giyinip hastaneye gittim, nst çektiler ve açıklığıma baktılar açılma yoktu ve nst de 6 dk da bir gelen düzenli sancım çıkıyordu ama 30-40 falandı yani. Bebeğimin boynunda kordon vardı ve bir sancı da kalp atışları düşmeye başladı. Ebe nst sonucunu doktoruma yolladı doktorum sezaryen önerdiğini bebeği riske atmak istemediğini söyledi. O an bende korktum en baştan beri normal doğum için çabalamıştım. Son ay hemen hemen her gün yaklaşık 12 bin adım attım günde. Tarçınlı su, sıcak suya oturma herşeyi denedim. En son Doğumdan önceki gece Meryem ana eli otunu suya koydum dualarını okudum bir yudum içip yatmıştım. Neyse sezaryeni kabul ettik ve doktorum geldi. Beni ameliyata hazırladılar, koronadan dolayı Yanımda sadece eşim vardı. Beraber ameliyathane kapısına kadar geldik. İçimde bilinmezlik korkusu vardı. Ameliyathanede anestezi doktoru belden iğnemi yaptı hemen masaya yatırdılar beni. 22.05.2020 02.24 de kızım doğdu. Hani diyorlar ya çekiştirme hissettim falan ben hiç bir şey hissetmedim. Bebeği çıkardıklarını bile hissetmedim hatta bebeği çıkarmadılar sandım, bebeğimi sormaya başladım o ara panik olduğum için sakinleştirici verdiler. Bebeğimi bana gösterdiklerinde sakinleştim, Rabbim kimseyi evladıyla sınamasın. 🙏 Daha sonra bebeğimin solunumu yavaş olduğu için oksijen desteği vermek için götürdüler. Benimde dikiş işlemleri bittikten sonra ameliyathaneden çıkardılar. Eşim kapıdaydı odaya geldim ama hep eşimi yolluyordum bebeği ne zaman getirecekler diye sorması için. 4 saat sonra emzirebildim bebeğimi, çok şükür emmede sıkıntı olmadı. Onu kucağıma aldığım ilk an çok ağladım, çok duygulandım. İçimden hep dua ettim Rabbim bu duyguyu yaşamak isteyen herkese nasip et diye 🙏 Daha sonra ilk yürüyüş zor demişlerdi ondan çok korkuyordum ama beklediğim kadar zor olmadı çok şükür 🙏 Daha sonra sürekli yürüdüm, çok yatmadım uykum gelmediği sürece yatağa girmedim, bence bunun toparlanmamda büyük faydası oldu 😊 Gelelim tavsiyelere ☺️☺️
Depend çok işime yaradı gerçekten 👍
Sade kahve ve bitter çikolata sezaryen olacaklara tavsiye olsun 👍
Bebeğe iki takım alsam da yetermiş ben 4 takım götürmüştüm 😅
Ben gecelik almadım iki takım pijama aldım ikisini de kullandım
Birde gerekli durumlarda sezaryenden korkmayın. İnanın bir arkadaşım benden 2 ay önce normal doğurdu onun zorlandığı kadar zorlanmadım. Ayrıca doktorunuzu iyi seçin benim özelde ilk gittiğim doktor ultrasona göre hareket ediyordu ve sezaryen yanlısıydı. Daha günüm olmasına rağmen 38 de gel suni verelim olmazsa sezaryen yaparız diyordu. Ben kabul etmeyince sekreteri sen resmen cinayet işliyorsun dedi ve doktor hiç bir tepki vermedi bu cümleye. Aynı gün gittim doktorumu değiştirdim. Neyseki bebeğim çok şükür sağ salim yanımda uyuyor şuan. 🙏Sizin sorularınız varsa cevaplayabilirim ☺️ Kusura bakmayın çok uzun oldu ama ben uzun doğum hikayeleri okumaya bayılırım 😅😅🙈