Alps Merhabalar, 6+6 günlüğüm. Dr. Benden anti toxoplazma , virüs testleri ve hidroksi vitamin d testi istedi ancak iki yere gittim onlar yapmıyorlarmıs. Bende vazgectim de aklım yine de yaptırmakta. ne dersiniz?
[silindi] Alps bunlar her gebeye gebeliğin başında yapılan tetkikler ve yaptırılması mutlaka gereken testler. Doktorunuz da yaptırın demiş zaten. TORCH grubu enfeksiyonlara bakılıyo ve herhangi birine sahipseniz sizde hastalık belirtisi göstermese bile bebeğinizde çok ciddi hasarlar bırakıyor. O yüzden mutlaka yaptırın. Üniversite veya eğitim araştırma hastanelerinde kesin yapılıyordur bir de oralara bakın🙂
Banu26es Alps canım bana özelde yaptırmıştı doktorum enfeksiyon hepatit vs de içerdiği için rutin bir kan alarak bakmıştı bişy de çıkmamıştı
07elf Alps yaptırmakta fayda var çünkü belirti göstermeden taşıyıcı ya da daha önce geçirmiş olabiliyorsunuz. Bende özelde yaptırdım biraz maliyetli ama iyi ki yaptırmışım Çünkü bn daha önce geçirdiğimi öğrendim. Doktor da ona göre bir yol izliyor. Korkutmak hiç istemem ama bazen bu testler pozitif çıkıp ölü doğumla sonuçlanabiliyor.
Alps [silindi] dr. Zorunlu degil ama ilk gebelik oldugu icin öneriyorum dedi. Ama çapa gibi büyük bir ünv hastanesine gittim yapmadıklarını söylediler ama önemli diyorsanız ben arastırayım o zaman hangi hastanede yapıldıgını 💁🏼♀️
Alps Banu26es ben kan testlerini sağlık ocagında yaptırdım. Virüs testlerini yapmadıklarını söylediler bi iki yere daha baktım onlarda rutin gebelik testimizde bunlar yok diyince kaldı öyle 🤷🏽♀️
Banu26es Alps bana da devletteki doktor değil özeldeki doktor yapmıştı canım olmasa da oluyor belkide özelldekiler bazen para için fazla tetkik isteyebiliyo
Prensveprensesinannesi Alps bence yaptırırdım değerler bazen yüksek çıkabiliyor çıkınca başka testlerde yapıyorlar
Ruya-Onen Alps Yani evet önemli test şuan aktif olan bir hastalık toksoplazma(iyi yıkanmayan sebze, çiğ et ve kedi dışkısından bulaşıyor) rubella(kızamıkçık) vs onlara bakılıyor. Ben evde kedi beslediğim için yaptırmıştım ama sebzelerden geçme olasılığı daha yüksekmiş kedinin bokunu yemeyeceğim için. Yani kedim yok yaptırmayayım demekte mantıklı değil burda post açan çok var kedi beslemiyorum ama pozitif çıktı diye yazan yinede siz bilirsiniz tabi en azından içiniz rahat eder
Minikcivciv10 Alps Canım sağlık personeliyim ve çalıştığım klinik ankara düzen lab ile çalışıyor istanbulda da var şubeleri. Yapmadıkları test yok ben kanlarımı oraya gönderdim bi ara danış istersen.
Ilke1 Alps canım benimde ilk hamileliğim özel hastaneye gidiyorum doktorum bana 7 haftalıkken 2 dosya kağıdı toplamda 20 den fazla yaptırılması gereken testler var dedi hepsini yaptırdım yarısını sağlık ocagi öbür yarısını devlet hastanesinde yaptirdim.. Mesela bende toksoplazma virüsü hiç vücuduma bulaşmamış küçükken falan o yüzden sebzeleri bol bol sirkeli suyla yıkayıp bekletip yedim kediye kesinlikle dokunmadim yanasmadim etleri çok pişmiş yedim salam sucuk sosis kesinlikle tuketmedim şu an 32. Haftamdayim herhangi bir sorunum yok. Yani doktorun verdiyse kesinlikle yaptırmalisin testlerini