Merhaba 👋🏻 Ne zaman doğuracağım, nasıl olacak derken 3 günlük olduk bile 🥰 Hamileliğimin başından beri iri bir bebek olduğunu söylüyordu doktorum. Açıkçası 36. Haftamdan sonra ağırlaştım ve hemen doğurmak istedim ama işimi hep kendim yaptım son güne kadar. Temizlik yemek derken geçti gitti son aylarım. 9. Ayıma girdiğimde mide yanması dışında sorunum olmadı elimde gaviskon şişesiyle geziyordum. Çok fazla alt kısmımda baskı oluyordu 36. Haftamdan sonra yürümekte bile zorlanıyordum. Neyse doktorum çok iyiydi sağolsun çok memnun kaldım hep pilates yaptırdı, ahududu yaprağı çayı verdi günde iki fincan ve bol yürüyüş önerdi. Dediklerini yaptım ama yediklerime çok dikkat edemedim. 39+2 de muayenem vardı ilk çatı muayenemi o zaman oldum. Açıklık yoktu, bebek kanala inmemişti artık çok ağırlaştım ve ultrasonda kilosu 3.750 dedi doktor 4 kilodan sonra normal doğum için seni riske atamam dedi ve şu an çatın da normal doğuma uygun dedi. Çatı muayenesi tetiklemiş olmalı ki kanlı akıntım oldu 2 güm boyunca nişanım geliyordu 39+4 de gece 4 de sancılarım başladı ilk başta anlamadım ne olduğunu ama internet baktım ki gerçek sancıydı. 10dk bir geliyor ve şiddeti giderek artıyordu. Bütün gün evde sancımı çektim, doktoruma yazdım 3 dk bire düşerse gel dedi ve benim sancım anca 3 dk bire gece 12 de geldi artık dayanamıyor gibi oldum ve hastaneye gidelim dedim hemen banyo yaptım hazırlandım eşyalarımı falan annem eşim kayınvalidem hastaneye gittik. Muayene oldum ve 2 cm açıklık vardı ben sancının şiddeti giderek artmaz sanıyordum ki evde çektiğim şeyler hiç bir şeymiş yoksa nasıl yola çıkardım 😂 nst. Bebek hareketsiz olduğu için yatış verdiler sürekli sancım hızlanıyordu ben artık dayanamayacak kıvama geldim. Gece 3de 3 cm oldu açıklığım ve çok yavaş ilerliyordu çıldıracak gibi oldum ilk gebelik olduğu için ebe normal dedi yavaş ilerlemesi. Yavaş ilerlediği için sancıyı çok uzun saatler çektim ve NST bağlı olup sancı çekmek işkenceydi nefesim kesiliyordu oksijen veriliyordu çok zorlandım. Gece yalvardım artık epidural istiyordum ya da Sezeryan diye ağlıyordum en son ebe doktorum olmadan böyle bir şey yapmayacağını o geldikten sonra onun karar vereceğini söyledi sabah 8 buçuk olmuştu ama o saate kadar ben benlikten çıkmıştım artık sancılar aralıksızdı ve nefes alamıyordum. Doktorum geldi ve muayenede 9 cm olmuştu bile açıklığım doğuma aldı hemen beni. Ben sancının acısından ne ıkınabildim ne de nefes alabildim yine oksijen taktılar asla ıkınamadım. Bana ıkınma hisside gelmedi sancı sırasında. Zorla ıkındım çömeldim ıkınamadım çığlık attım acıdan bilmediğim için nasıl olacak diye ıkınma kısmıda çok zordu benim için doktorum böyle yaparsan seni sezeryana almak zorunda kalırım dedi yapabilirsin çok az kaldı dedi ve ıkındım 5 6 okunmadan sonra doğdu bebeğim. Ama acımdan dolayı o an hiç bir şey hissetmedim. Bebeğin eşi de zor çıktı, dikiş kısmı da beni zorladı. Aslında acı eşiğim yüksekti ama neden böyle oldu anlamadım. 2 gün boyunca sancı çektiğim için çok yıprandım. Sizin sancınız olursa gece gitmeyin giderseniz de kesinlikle suni sancı taktırın ki bu kadar saatlerce uğraşmayın bu sancı denen şeyle hayatımın en zor anlarıydı. Odama gide gitmez duş aldım rahatladım hastane hasta bezi verdi ama rahat edemedim depend almıştım o çok işime yaradı. Virüs zamanı olduğu için yine de gelen giden oldu süit oda tuttuk ki benim ve bebeğimin yanına gelmesinler diye uzaktan bakıp gittiler. 5 dikişim oldu hiç zorlanmadım doğumdan sonra hemen ayaklandım bebeğim 3540 gr 56 cm doğdu çok şükür ikimizde iyiyiz 🙏🏻