minikbebeklerim canım öncelikle geçmiş olsun, serklaj denilen şey rahim ağzına atılan bir dikiş aslında ameliyat değil. İnsanların korkutucu laflarına internetteki kötü hikayelere aldanma. Ben 16. Haftamda serklaj oldum, uyutuluyorsun 15 dakikada bitiyor hemen. Benim ilk uyandığımda çok sancım olmuştu haliyle bu da çok normal ama hastanede zaten ilgileniyorlar sürekli, gerekirse ağrı kesici vuruluyor, antibiyotik iğneni vuruyorlar serum takıyorlar. İki saat adet sancısı gibi sancılarım olmuştu, her insanın bünyesi farklı her insanda tıpatıp aynı belirtiler olmuyor ama üç aşağı beş yukarı benzer şeyler yaşanıyor. Korkmamalısın, Allah sağ salim bebeğine kavuştursun sen kendini strese sokma. Serklajdan sonra doktorun gerekli şeyleri zaten söyleyecektir; bol bol su içeceksin, enfeksiyon olmamaya dikkat edeceksin, ağır işlerden kaçınacaksın hatta doktorun yapabileceğin şeyleri sordugunda sana sıralayacaktır. Kesinlikle kollarını yukarı uzatmayacaksın yani bir şeye uzanmayacaksın ani bir hreket zarar verebiliyor. İç çamaşırın sürekli değiştirmeli ve özel bölgen kuru olmalı. Tuvaletin mümkünse kendine özel olmalı ve her gün dezenfekte edilmeli (bizim evde alaturka tuvalet benim eşim dahil hiç kimse girmiyor benden başka imkanın varsa çok iti olur) böyle şeyler canım. Dikkat etmek gerekiyor bol bol geçmiş olsun tekrardan 🙏