dilara92 Arkadaşlar merhaba. 16.haftadayım bu sabah karnım sertleşmiş bi şekilde uyandım 1-2 saate anca yumuşadı,ellidiğimde karın bölgemde şişlik ve sertlik vardı.Ve bir müddet kasılma yaşadım, ara arada agrılarım oluyor hafif.Bu yaşadıklarım normal midir?
Evita dilara92 sertlesme ve kasilma icin erken henuz. Bir de kasilmadan neyi kastediyorsun acaba? Baska birseyle karstiriyor olabilir misin. Doktoruna soyle mutlaka.
Aybarss dilara92 aynısını 16. Haftama girdiğimde yaşadım canım bazen sağ bazen sol bazende göbek deliğimin altında sertleşme oluyordu ve benim belimde ağrımıştı doktoruma gittim hersey normaldi idrar tahlili istedi oda normal geldi sanırım başlarda oluyor bebiş büyüdüğünden İçin rahat olsun canım Yinede doktoruna da gidebilirsin için rahat eder 🙏🏼
Aysegul67 dilara92 aynılarını yaşadım bende 16.haftada henüz tam geçmişte sayılmaz hatta lavaboya giderken yerde kasılıp kalmıştım tuvalete ilgili olabilir diye düşündüm ama uzun bi süre hep kasıklarımda baskı ve dolgunluk vardı şuan 19.haftada biraz daha rahatım ama bebek çok aşağıda hatta sağlık ocağı kontrolünde kasıklarımın en aşğısından kalp atışını duyabildik normal dediler bu haftada herkeste olur dedi hemşireler içinizi biraz rahat olsun ve tuvalete sıkışınca çok beklemeyin tavsiyemdir 😊
dilara92 Evita sızı giriyor gibi anlık kasılmaya benzettim ben. Kabızlık problemim var sertleşme onla alakalı olabilir mi? Doktoruma yazayım yarın kontrolüm haftaya cumartesi.
Evita dilara92 başka bişey de olabilir, enfeksiyon olanlar da orda sızı hissediyor. En iyisi doktorunu haberdar et canım.
dilara92 Aybarss cok teşekkür ederim cevabınız için. Yarın bir soracagım ona göre gidecegim. Agrılı bir sertleşme olmadıgı için cok cok tedirgin degilim ama danışmakta fayda var tabi ki. Ara ara agrılarımda oluyor.
Ezgi-ceren dilara92 kasılma nasıl bir şey tam anlayamadım ama göbek delipi etrafının sertleşmesi, hassaslaşması bende de çok oluyordu hafif oynuyordum falan yumuşuyordu. Doktor da normal demişti. Bir de adet sancısı gibi ağrının olması ya da aşağıya doğru bir ağırlık bağlamışlar gibi kaşık kaslarının çekiliyor olma hissini kasdediyorsanız onlar da normal. Rahim büyüdüğü için sürekli organlara baskı yapıyor kendisi genleşiyor ve annenin kaslarına bağlarına ağrı veriyor. Ben 23 oldum ve devam eden en büyük şikayetim bu kasık ağrısı daha doğrusu bacakların birleşme noktasındaki kas ağrılarım. Belki kilomun verdiği bir zorlamada oluyordur daha zayıf annelerde bu kadar olmuyordur. Ama yine de doktorlara danışmak en mantıklısı.
dilara92 Ezgi-ceren cok tesekkür ederim cevabınız için.bölgesel karnımım tam orta noktasında bir sertlik oldu. Yarın doktoruma danışacağım. İnternetten karın sertleşmesinin zayıf annelerde daha erken başladığını okudum:)
Ezgi-ceren dilara92 olabilir tabi zayıf olunca dolayısıyla karnı da daha erken hissediyor olabilirsiniz benim gibi tombişler kendi yağlarımızdan bebeği daha geç hissediyoruz 😂
dilara92 Ezgi-ceren ahahah öyle de demeyelim😂 Bu arada bugün aile hekimime gittim doplerle baktı kalp atışını duyduk,doktorumda agrın o sekilde devam ederse geçmezse gel dedi şişlik için.Belim kasıklarım biraz agrıyor onunda normal oldugunu düşünüyorum. Calıstıgım için dinlenemiyorum anca akşam.
Ezgi-ceren dilara92 bel kasık ağrısı hep oluyor canm ya ben de hala devam ediyor. Allah korusun kanama olmadığı sürece normal demişti bana doktor ama tabiki tedbirli olup siz yine doktora gidin 🥰