ozg genel anestezi aldiginizda zarar vericek duzeyde olmayacak sekilde bebek dahil tum vucut bundan etkileniyor haliyle. kimi kadinlarda sutun gelmesini bile etkiliyor, sey gibi dusunun vucut bi sure uyku moduna geciyo bu nedenle siz dahil tum fonksiyonlarda yavaslama olabiliyor. bunun yani sira bebegin dogum anina sahit olamiyorsunuz, siz uyandiginizda hersey bitmis oluyo, doguma girdiginiz psikolojiye gore agrili/sersemlemis/dha duygusal uyanma, bebege hemen baglanamama ve kendi haline dusme ihtimali daha yuksek oluyor. bu noktada kisinin ne istedigi cok onemli! eger panik biri iseniz ve dogum/ameliyatli dogum fikri size korkutucu geliyorsa elbetteki genel anestezi emin olun cok daha akillica bi secim olabilir! diger secenek olan spinal/epidural sezaryen dogumda ise dogumun her evresine sahit oluyorsunuz. siz uyanik oluyorsunuz, bebek ise hic yda cok az bi sekilde anesteziye maruz kalabiliyor! bebeginiz cikarildiktan snra hemen sizinle iletisim kurabilir duruma geciyor, ona dokunabiliyor ve sesinizle onu sakinlestirebiliyosunuz. maksimum2-3 saat snra vucut tamamen aktif hale geliyor. bu esnada vucut komple anestezi almadigi icin emzirme ihtimaliniz daha yuksek oluyor ve en onemlisi doguma sahit oldugunuz icin cok buyuk bi mutlulukla anneligine daha hizli gecisiniz saglaniyor hem psikolojik ve hormonel olarak! spinal anestezi de belden bi igne yapiliyor ve islem dogum sonrasinda hemen bitiyor. epidural de ise belinizde bi katater birakiliyor bu yardimla anestezi/ilac gbi sivilar veriliyor. kendi ve etrafimda yapilan sezaryen dogum tecrubeleri isiginda sunu soyleyebilirim ki; spinal anestezi cok daha kolay/hizli/guvenilir bir yontem. tabi basta da soyledigim gibi bunye meselesi! eger normal/dogal dogum imkani yoksa ve anne adayi bunu her anlamda kaldirabilecek psikolojideyse spinal/epidural sezaryen ile dogum yapmali ki, dogum anina sahit olarak, bebege ve anne olma evresine hizli bi gecis yapabilsin! emin olun rabbim oyle bi guc veriyor ki o an da hersey hormonal olarak dogru bi sekilde ilerliyor😊 rabbim herkese saglikli, hayirli ve mutlu dogumlar nasip etsin🙏🏻