Çok şükür doğum hikayemi yazmak bana da nasip oldu.Geçen hafta bu saatlerde kasılmalarla cebelleşiyordum.Şimdi oğlum kollarımda sadece onu izliyorum :-) Başından beri hep normal hatta doğal doğum yapmayı hayal ediyordum.Doğumuma sahip çıkmak için eğitim aldım hep araştırdım.Hamilelik boyunca aktif oldum , pilates yaptım ve az kilo alarak (10 kilo) doğuma girdim.Gelelim doğum hikayeme ; 7 Haziran gecesi önce nişanım sonra azar azar berrak şekilde suyum geldi.Doktorum böyle durumlarda hastaneye gelip nst çekilmemi önermişti. Gecenın 3′ünde hemen acile gittik , ebe kontrol etti rahim ağzının yumuşadığını ve doğumun başladığını söyledi.Bebeğimin kalp atışları iyi olduğundan eve geldik.Sabaha kadar adet sancısı kadar bir ağrı hissettim.Ertesi gün öğlen kontrolüm vardı.Doktor muayene ettiğinde bebeğin suyunun az kaldığını ve doğumun bugün olması gerektiğinden bahsetti.Benim kasılmalarım açılma için yeterli gelmiyordu ve suni sancıyla doğumu başlatacağını söyledi.O güne kadar hiç çatı muayenesi yapmamıştı.Üst kemiğimin alt kemiğe göre dar olduğunu , eğer doğumda bebeğin kalp atışları tehlikeye girerse sezeryana alacağını söyledi.Üst üste bu kadar cümle duyunca hiç böyle bir doğum hayal etmemiştim diye ağlamaya başladım.Sanıyordum ki kendi sancılarımla doğum başlayacak ve doğal bir doğumla bebeğimi kucağıma alacağım.Neyse şoku atlattım ve saat 15.00 gibi 1 cm açıklık ile yatışım yapıldı.Kasılmalar geldikçe nefes hareketleri , yürüyüşler ve pilates topuyla ağrıları azaltmaya çalışıyordum.Doktor istersem epidural takılabilecek duruma geldiğimi söyledi.Bebeğim daha açılma tamamlanmadan kafasıyla sürekli aşağı baskı yapıyordu ve canım gitgide çok yanmaya başladı.5 cm de 1 doz epidural veridli ve acayip bir rahatlama geldi.Sonrası açılmalar oluyor ama ve ağrı hissetmiyordum , epiduralin etkisi geçmeye başlayınca ağrım tekrar hissedilmeye başlandı ve 1 doz daha epidural verildi.6 saatin sonunda saat 21.00 gibi doğumhaneye girdim ve 21.12 de oğlum doğdu.Doktorun dediği gibi çatı durumum doğumu zorlamış ama manevralarla bebeğimi doğurtmayı başarmıştı.İlk muayeneden sonra bebeğim göğsüme verildi ve yavrum uzun uzun emdi.Dikişlerim yapıldıktan sonra odamıza çıktık.Sabaha kadar mucizemin varlığına şükretmekle geçti.1 haftalık olmak üzereyiz , Rabbim kimsenin kucağını boş bırakmasın.Bekleyen herkese hayırlı doğumlar dilerim.