Merhaba hanımlar 💐 Ben ilk yavrumu, oğlumu 2016 haziranda normal doğumla kucağıma almıştım. Çok zor bir doğumdu. Doğumdan sonra sanki sezaryen olmuşum gibi bir ay kendime gelemedim. Kaburgalarım ağrıdı uzun süre bastırdıkları için. Şimdi gelelim ikinci doğumuma. Kızımın doğmasına. Herkes her zaman söylerdi ikinciler daha kolay diye. Benim suyum azalmıştı sınırın altına düşmeye başladı son zamanlarda. Doktor o yüzden salı gel sabahtan yatış yapalım suni sancı verip başlatalım demişti doğumu. Ama kızım 1 haziran pazartesi gecesi. Kasılmaya başladım. Ama acı sancı yok. Sadece kasılıyorum. Burdan kasılma sayacı ile tuttum 6-7 dk da bazen 5 dk da bir kasılıyor ve nerdeyse bir dk sürüyordu.. Doktoru aradım. Gelmemi söyledi hastaneye. O gece nöbetçiydi benim doktorum. Gittik nst ye bağlandım. Düzenli şekilde sancım çıkıyor ve 100 leri buluyordu ama bende hiçbir acı hissi yok. Açılmama baktılar henüz 2 cm. Yatış yapmamız gerek dedi doktorum. Çantalar zaten arabaydı. Oğlum da anneannesindeydi. Eşimle yatış yaptık. Sancı odasına girdik. Üç saat kendi kasılmalarımla bekledim ama bebek kanala girmiyor. Çok yukarda o yüzden de açılmam olmuyor. Sadece kasılıyor. Yürüyorum zıplıyorum hopluyorum odada. Sabaha kadar böyle geçti.. ve doktorumun nöbet saati bitti. Bana normal olmasını isterim ben. Biraz daha sabret açılır dedi. Bende öyle istiyordum. Nöbetçi doktora teslim edip gitti. İstersem çağırabiliyordum yine de. Gece 12 gibi girmiştim hastaneye. Sabah 8 de açılmam henüz 3 cm. Suni sancı takıldı. Yine aynı şekilde hissetmiyorum. Bir kahvaltı verdi nöbetçi doktor. Çok halsiz düşmüştüm artık çünkü. Kahvaltımı yaptım 10 gibi. Lavman yapıldı. Lavman beni hiç yormadı. Az çıktım wc ye nedense. Doktor geldi alttan bir ilaç yerleştirdi açılmam olması için. 11 de sancılar kendini hissettirmeye başladı. Nst ye bağlı kalmak istemedim. Ama sürekli hemşireler zorladı. Bazen kendim söküp çıkardım. Yatakta sancı karşılamak zor geldi. Genelde klozette oturarak çok rahat hissettim. Sesim çıkmaya başlamıştı artık. Sancılar sık geliyordu. Epidural istedim ama ne ebe geliyor ne doktor. Sadece hemşire. Tamam doktor gelcek çağırdık diye diye yarım saati geçkin oyaladılar beni. Ben bu sırada ortalığı yıkıyorum eşime ağlıyorum epidural diye. Bir ebe geldi sonunda öğlen 1 e beş kala falan. Ebe bakalım açıklığın epidural için uygun mu dedi. Ben sancı dolayısıyla eminim kesin 6 cm var bana göre. Muayene etti ebe beni zar zor ikna ederek çok sancılıydım. Dedi ki ne epidurali 9 cm olmuş doğuruyorsun. Bir kere ıkın dedi. Ikındım tamam dur dedi. Hemen yatağı apar topar doğumhaneye aldılar çatala zar zor çıktım. İki ıkınma sonrası kızım doğdu. Doğumhaneye girmemle doğurmam bir oldu. 13.06 da doğdu kızım 3 kilo 51 cm . Kesi atılmadı. Çok az yırtık oldu diktiler. Kızımı kucağım aldığımda Harika bir histi. Şimdi 11 günlük kızım. Dört kişilik bir aile olduk. Abisi de çok güzel karşıladı kardeşini. Çok şükür . Şimdilik sağlık problemimiz de yok. Allah hepinize hayırlı sağlıklı kolay doğumlar nasip etsin ❣️