Her gün doğum hikayelerini okuyup hevesleniyordum ben de bir gün yazacağım, acaba neler yaşayıp heyecanla anlatacağım diye heyecanlanıyordum. Sonunda benim de bir doğum hikayem var 🌸
öncelikle çok rahat bir hamilelik geçirdim. Evlendikten hemen sonra hamile kaldım. 5 haftalık hamileydim öğrendiğimde. Tek belirti göğüslerimin aşırı acımasıydı ama ben bunun hamilelik belirtisi olduğunu bile bilmiyordum ☺️ Hiç midem bulanmadı. Hamilelik boyunca burun tıkanıklığı ve mide yanması haricinde sıkıntı yaşamadım. 27. Haftama kadar çalıştım sonrasında koronadan dolayı şirketim uzaktan çalıştırmaya başladı. Ben bu korona sürecini avantaja çevirdim. Çok güzel beslendim ve her gün yürüyebildiğim maksimum düzeyde yürüdüm. Ailem uzakta olduğundan evimin her işini kendim yaptım. Eşim de sağolsun en büyük destekçimdi her şeyde yardımcı oldu. Kızım 32. Hafta kontrole gittiğimde baş aşağı doğum pozisyonunu almıştı. Normal doğum olmasını çok istediğim için mutluydum. Plates topunda hep internetten izlediğim videolardan öğrendiğim kadarıyla hareketler yaptım. 5 haziran günü kontrolüm vardı. Açıklığım olmaya başlamış ve aslında içten içe sancı çekiyormuşum. Son 3 gündür bebek fena şekilde kasılıyordu karnımda doğmak için hazırlandığı belliydi.Doktorum yarın yatışın yapılsın suni sancıyla doğumu başlatalım deyince şok oldum. Suni istemiyorum kendi sancımı beklesek dedim ama sen zaten sancı çekiyorsun doğum başlamış yarın ben başlatmazsam ertesi gün başlayacak dedi. Ertesi gün sabah 9 buçukta hastanedeydim yatışım yapıldı suni sancı verilmeye başladı. Sancım çoğaldıkça kendimi sakinleştirmeye çalıştım. Ara ara nst ye bağlıyorlardı. Meğer kalp atışları önce çok yükselmiş sonrasında da aniden çok düşmüş. Kızım kafasını ters sokmuş bir yere. Ebeler hemen doktoruma haber vermişler taşikardi oluştu diye. Doktorum hemen geldi kontrol etti. Tabii o anlarda bana durumu anlatıp aniden sezaryene alacağını izah etmeye çalışıyordu ben korkudan sadece siz en iyisini bilirsiniz kızımı sağ salim kurtarın yeter bana diyebildim. Apar topar beni hazırladılar. 6 haziran günü 12.55te doğdu güzel kızım. Doktor beni dikerken bir yandan da ayy kilosunu çok merak ediyorum tombik tombikti deyip durdu. 😍 Dediği kadar varmış 53 cm 3940 gram doğdu Asya’m 🥰 Tam kavuşmamıza saatler kaldı derken bir anda kalp atışları düzensizleşince yaşadığım korkuyu size anlatamam. Allah isteyen herkese anne olmayı nasip etsin inşallah. 🙏🏻
Tavsiyelerime gelecek olursam;
*kendinizi normal doğuma hazırladıysanız ve benim gibi zorunlu sezaryene dönerse hiç korkmayın çocuğunuz sağlıklı olsun yeter
*çok kanama oluyor depend külot hem hayat kurtarıcı hem de çok rahat
*hastane çantanıza mümkün oldukça çok kıyafet, müslin, etek bezi koyun lazım oluyor(poşet poşet ayırıp koyarsanız kullanmadığınız eve temiz gelmiş olur)
*çok fazla bez stoklamayın bizim bebiş 1 numara bezi çok kullanamadan büyüyecek gibi duruyor. Bez stoklamak yerine para koyun kenara
Şuan aklıma gelenler bunlar. Sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve cevaplarım ☺️