Hilal9 Kızlar bunları kim alıyor kız evi mi alıyor . Yada sizlerde meyi kız evi aldı neyi eşinizin tarafı almak istedi gelenek göreneklerimizde nasıl
UrasEgeninannesi Hilal9 annem beşiği alacak. Kayınvalidemle bebek arabası ve puseti alacaklar . Bizde kız tarafı alır beşiği imkan varsa 😊
Selin17 Hilal9 canım böyle bir zorunluluk yokkii.. düğün değil ki bu kız evi erkek evi diye gelenek yok. Kaynanam da annemde gönüllerin den geçeni alıyor tulum dur battaniyedir almak zorunda da değiller çocuk bizim çocuğumuz. Puseti ve bebek arabasını biz eşimle alacağız. Kendi zevkime göre. Dolabını da kendimiz yaptıracağız. Kimseden bir şey beklemiyorum. Herkes gönlünden geçeni alıyor zaten ben çevremden de böyle bir şey hiç duymadım
Cigdemveminik Hilal9 biz herşeyi kendimz yapmya çalştık tabi annem dha çok hyardmcı oldu kayınvalidemler parça parça bi iki şey almştr okadar arabayıda annem aldı
denizsn Hilal9 bizde odasını tamamen kızın ailesi yapar ama düğün zamanı çok sıkıntı yaşadık biz eşimle onun ailesi de benim ailemde yok şunu onlar yapsın yok bunu onlar yapsın diye çok sıkıştırdılar çok arada kaldık o yüzden çocuğumuzun odasına kimseyi karıştırmıyoruz herşeyini ikimiz yapıyoruz.
Deletedmom264 Hilal9 Herşeyini aldım oğlumun bizde kimsenin bişe alma zorunluluğu yok, istemem de zaten, birisi bişe alınca kendi bütçesine göre alır gönlümdeki olmaz, bizim evladımız onlar da doğduktan sonra altınını takar o da gönlünden geçerlerse bu kadar
S4rife Hilal9 canım bizdede bi taraf beşiğini bi taraf ’ta bebek arabasını alır bizim adetimizde böyledir
Merdgn Hilal9 Valla çocuğu kimseye güvenerek yapmadığımız için kimseden bişi beklemedik.. Düğün değil bu sonuçta kimse bişi yapmak zorunda değil. He annem yatak almak istedi aldı ama ben masraf yapmasını istemezdim mesela. Kimseye yük olmak da istemem her masrafından sorumlu olan bizleriz 😊
sukayhanacar Hilal9 yani biz açıkcası her şeyini eşimle kendimiz alıyoruz. ailelerden böyle bişey istemedik istemeyiz de benim zevkime benim fikrime göre yapılıcak bişey bu. öyle bi zorunluluk olduğunu düşünmüyorum.
Meriwa Hilal9 valla evlenince kız evi erkek evi kalmadı herkesin bütçesi imkanı neyse o alınıyo ben kendi aldıklarımın üstüne ilave yapıyolar
AysunFatih Hilal9 Ailelerden hiç beklentimiz olmadı eşim ve ben alıyoruz herşeyi.Kimseden birşey beklemiyorum açıkçası zaten fazlasıyla yapmaya çalışıyorlar.
Minigimm0717 Bizde öyle birşey yok ama annem beşik alacakmis biz alırız dedik ama içinde geliyor kiyafet falanda alıyor kayınvalidem de bi kac kıyafet almış daha da alırlar eksiklerw göre. Dün bana almis 4 5 parça kiyafetlerim olmuyor çokta alamadım bu ara çıkıp bakamadım sağolsun düşünmeleri yeter
annee27 Hilal9 herseyini esimle biz aldik kaynanam besigini aldi annem bebek ceyizini hazirladi orgu isleri battaniyeler nevresim yatak yorgan puset ortusu pike takimi fln ama bizim burda da besigi kiz tarafi alir benm kaynana kendi almak istedi annem baya sey yapinca altta kalmak istemedi galiba 😊
Babyy1S Hilal9 karadenizliyim kız tarafı beşik alıyor erkek tarafı bir şey almıyor ben buna karşıyım almicaklar kimseye göre cocuk yapmadik örgü dahi yapmayın dedim parası neyse alırım zahmet bile etmeyin öyle şeye diye söyledim her seyini kendimiz alabilecek paramız varken cocugumun besigini odasını aileden beklemek tuhaf bnce hediye almk isterlerse geri cevirmem cunku kendi heves edip almıstr beklenti içinde olmamak gerek 😏 böyle adet yok bence turklerde bu tamamen menfeat almaya gücü olmadiginda gelinlerin suratı beş karış oluyor sanki aileye göre cocuk yapıyorms gibi kötü bir görüntü bu
Brcnn Hilal9 annem beşiği alacak ama şimdilik biz idareten bişey aldık evimiz küçük olduğu için annem büyük eve taşınınca hemen büyük beşik alacam dedi bebek arabasını kaynanamlarla beraber aldık sayılır paranın bi kısmını onlar bi kısmını biz verdik
SeHer1909 Hilal9 annemler park yatak aldılar bir de bana gecelik bir kaç son eksiklerimi söylemiştim kalkan tırnak makası falan . Kayınvalidem hamilelikte giymem için 3 tane elbise aldı. Bir iki parça giyim her iki taraf altı alt üst takım gibi. Geriye kalan her şeyi aklına ne gelirse eşimle kendimiz aldık. Bebek arabası odası giyimi kuşamı bakımı kendimiz aldık. Kimseden bir şey beklemedim acıkcası onlar da yapmadı 😀 o yüzden sıfır beklenti sonsuz mutluluk neyi nasıl istediysek öyle aldık kimseye söz hakkı vermedik beğendik ve eve getirdik 3 günde hallettik her şeyi. 32 haftamıza bir kaç gün kaldı 😇
Caglasy Ben iki aileden de durumlari musaitse esit sekilde bebegime hediye yapmalarini bekledim acikcasi oyle de oldu kayinvalidem bebek arabasini aldi annem ise kizimin odasini. ikiside ayni butceydi bu yuzden mutluyum ayrimcilik yapilmamis oldu