aysegull28 gebelikten 3 ay önce ve gebeliktede 12 haftaya kadar folik asit alınması önemlidir. Gebelikten önce alınmasının sebebi bu vitamini vücudumuz üretemez ve dışardan almamız gerekir, hamilelik sürecinde bebek anne depolarını tükettiği için gebelikten 3 ay önce başlanması önerilir. Gebelikte ise kullanımını bebeğinizin engelli doğma kusurunu en az indirmek için öneririz çünkü folik asit kullanımı olmazsa bebeğinizde spina bifida ve an an sefali dediğimiz hastalıklar olma riski yüksektir. An an sefali beyni olmadan doğan bebektir ve yaşama şansları yoktur. Spina bifida ise bebeğin sırtında görülen açıklıktır evet bebeğinizin sırtı belli büyüklükte açıktır yani bebeginizin omurgası şekillenirken tam olarak kapanmaz ve bakımı çok zordur halk arasında ayrık omurfa hastalığı da denir. Bu da bebekte kısmı felç yürüme zorlukları skolyoz(omurga eğriliği), hidrosefali(beyinde su toplanmasi) gibi hastalıklara yol açabilir. En önemli ve en baştaki sebebi folik asit eksikliğidir vee türkiye’de 1000 çocuktan 3ünde görülür. Cok zor sonucları olan bi hastalıktır yanii kullanmanız gerekir.