Kızlar ilk defa bu tarz yerlere biseyler yazıyorum. Sosyal medyayla bile alakam yoktur aslında ama sizin doğum hikâyelerinizi okudukça hem normal dogum icin cesaretlendim hemde sezeryana olumsuz bakmayi biraktim hangisi nasibimde varsa o olsun dedim.😊
Öncelikle size hamileligimden bahsetmek istiyorum. Eşimle 8 yıl görüşmemizin sonunda evlendik ve hep hayalini kurduğumuz bebeğimizin haberini evliliğimizin ikinci haftasında öğrendik. Içimden hep geçiyordu hemen hamile kalacağım ben hiç şaşırmamıştım. Testi yaptım hemen çıktı eşime supriz yaparak söyledim ve o gün doktora gittik ve daha bir haftalık olduğunu öğrendik. Doktorum rahim yapımın normale göre bir ay önden gittiğini rahmin arasının kapandığını söylemişti. Daha sonra kontrol için başka doktora gittik ama benim bulantılarım başlamıştı bile bulantı için ilaç kullanıldığını bilmiyordum burayıda sonradan arkadaşım tavsiye etmişti doktora gittiğimde senin bulantin mi var yüzün çok soluk dedi evet dedim orda bana bi ilaç verdi ama fayda etmedi sonra ilacımı değiştirdi bu ılacida 4 ay kullandım ama oda alerji yaptı bana bu arada kanamam oldu gece apar topar doktora gittik düşük tehlikesi için ilaç verdi kanamam bir hafta sürdü fakat başka doktor bunun yerleşme kanaması olduğunu ilacı boşuna ictigimi söyledi.Yine 4. Ayimizda kizimizin olacağını ogrendik.4 ay bittikten sonra tam balayı dönemine girdik derken 2 ay kasintiyla öksürükle uğraştım ne yaptıysam fayda etmedi kaşıntı icin. 5. Ayda doktora gittiğimde bebeğin çok aşağıda olduğunu söyledi doktorum bende hissediyordum zaten bebek hiç yukarı çıkmadı baskı yapıyordu devamlı dinlenmem gerekiyormus o sıralar ama doktor bana bisey demedi direk 7. Ayda olmazsa sezeryanla alırız dedi düşük iğnesi yazdı yine. Sonra ben doktorumu degistirdim o doktorda aynı şeyi söyledi rahim yapın çok aşağıda bebek çok aşağıda kafasını göremiyorum ultrasonda dedi ama bu doktora çok güveniyordum sonuna kadar normal dogumu destekleyen birisi. Ciğer geliştirici ve geciktirici iğne vuruldum 36. Haftaya gelirsek sıkıntı olmaz bebek kuveze alınmaz ciğerleri gelişir demişti. Sürekli istirahat ettim hiç kalkmadım nerdeyse kalktigim an bebiş baskı yapıyordu. Her hafta nst cektiriyordum doktorum kontrol ediyordu doğum her an olabilir dedi ama benim kız 41. Haftaya kadar durdu doktorum dogumu başlamasa daha da dururdu😊
- Haftada doktorum nst de sancı çıktığını söyledi arefe günü dogumu suni sancıyla başlatalım dedi anlaştık gittim tekrardan doktora kalp atışı suyu iyi haftaya yapalim dedi . Bir hafta sonra hazirlikli bi sekilde gittik yatisim yapildi cati muayenem yapildi normal doguma musait dedi gece fitil verdiler rahim agzini yumusatmak icin sancini baslatir dedi ama bende baslatmadi sabah dogumhaneye indim sanci falan yok bende suni sancı takıldı lavman yapıldı doktor geliyor bende yine sanci yok yukseltin dedi sonra ben uc dort sanci cektim tuvalete gidicem dedim sonra ebe bi bakıyım dedi rahim ağzım benim coķ gerideymiş açıklığa bakamadılar açıklık yok dediler sonra 10 12 saati gözüne al dedi bende başladı korku tuvalete gitmeden yine muayene yaptı orda ebeye tekme attım acıdan beni mahveden alttan muayeneler oldu meğer geride olduğundan acı çekiyormuşum 4 cm açıklık dedi şoka girdik sancı çekmeli daha 10 dk olmadı beş dk sonra 6 cm dedi 5 dk sonra 8 cm diyor ama ben duydukça gaza geldim burdan öğrendiklerimi uyguladım her sancida burnumdan nefes alarak ikindim acilmam hızlı oldu doktor yetişemeyecek dedi suyum patladı bi anda doktor geldi ne zamana doğar dedim 5 10 dk ya dedi benim hiç halim kalmamıştı zor ıkınıyordum çünkü sancı kuvvetli gelmiyordu doktorun öyle demesiyle dahada bi gaza geldim uzun uzun ıkındım ebe karnıma bastı son ıkınmamda içimden bisey kaydı gitti bebişim doğmuştu😍hemen üstüme koydular ben dusururum dedim anneler düşürmez dedi. Bu çok güzeeeel kafası yuvarlak yuvarlak kafayı çok severim ben diye ağlıyorum ama😄
Doktorum çok güzel ıkındın nerden öğrendin dedi happy momdaaaan diye ağlıyorum ama onlar gülüyorlar bana😄güzel kızımı giydirdiler yanimda onu seyrederken dikişlerim atıldı 10 tane dikisim var. Dikiş atılırken sonda takılırken hiç bi şekilde ağrı hissetmedim ama ne yapıldığını hissediyorsunuz. Bu arada kızım 3800 gr 52 cm doğdu doktor bebek biraz iri ondan kesik artık mecburen dedi.kizlar tek şansım bebegimin baskı yapması oldu dogumum çok hızlı oldu kızımın sayesinde.en son ikimizide hazırlayıp kızımı kucağıma verdiler eşimle annemi aldılar içeriye onlarda biraz önce çıkmışlardı dışarıya.😄yanimda hem annem hem eşim kaldı özel hastanenin en güzel yönü bence bu hem sancı çekerken hemde doğumdan sonra istediğiniz kişiler kalabiliyor. Şuan kızım yanimda uyuyor 10 günlük anneyim. Bu hikayeyi daha önce yazabilirdim ama bugüne kadar ikinci kesinlikle sezeryan diyordum sizleri korkutmak istemedigim için yazmadım ama dikişler iyileşince aradan zaman geçince her şeyi unutuyorsunuz.
Bi kaç öneride bulunmak istiyorum sizlere;
• Hamileliginizde yarmanız gerekiyorsa yatin yediklerinize dikkat edin çok fazla kilo almayın düzenli ve bebeğimiz için faydalı şeylerden yemeye çalışın. Doğumdan sonra kilolarınız bir anda yok olunca çok mutlu oluyorsunuz.
• Doğum çantama koyduğum çoğu şeyi kullanmadım ne emzirme sütyeni ne pijamalarım makyaj malzemesi zaten agrım vardı bebekte hiç durmadı fırsatım olmadı. Ama bolca külot alın hamile kilodu alırsanız daha iyi oluyor dikişleriniz ağrımıyor. Dependi iki tane kullandım dikisim olduğu için ağrı yaptı kullanamadım ama siz yinede alın yanınıza dikişiniz olmazsa çok kullanışlı bir şey.
• pijama takımı yerine gecelik alın tuvalete giderken ya da muayeneye geldiklerinde çok kolay oluyor ki ben altında sadece iç camasirimla durdum.
• Sütüm gelmeyecek diye bisey asla düsünmeyin ben hiç öyle düşünmedim sütüm hemen geldi bebeğim hemen tuttu memeyi çok şükür sutumde iyi.Bol bol su için şekersiz komposto dereotu yiyin için. Şekerli şeylerden kaçının. Gogsunuz için mutlaka krem alın her emzirmeden sonra sürüyorum ona rağmen canım yanıyor.Bebeginizi sürekli emzirin hem sarılıktan hemde bebeğimiz ilk hafta kilo kaybetmiyor.
• Eve geldiğinizde yanınıza birini çağırmaktan cekinmeyin çünkü sizin dinlenmeniz lazım.hele bide gazlı bu bebekse gaz icin damlama kullanmaktan cekinmeyin. Bebeginiz uyudukça sizde uyumaya dinlenmeye çalışın kendinizi hırpalamayın.
Kızlar bayağı bi uzun oldu ama ben burda uzun hikayeleri okurken daha çok keyif alıyordum detaylı öğreniyordum her şeyi herkese teşekkür ederim burdan çok şey öğrendim artık happy kidse geciyorum😍😘
41.