Merhaba. 21 haftalık hamileyim doktor kontrolüm vardı bugün. Doktor baktı ultrasonda beyninde çok küçük 6 mm çapında bir kist varmış ama hiç önemli değil bu,aynı kistten sende de olabilir ben de de olabilir, risk teşkil etmiyor ama gözümüzden kaçan birşey olması ihtimaline karşın riskli gebelik bölümüne bir uğra iyice baksınlar dedi dediğim gibi önemli birşey değil sakın canını sıkma sadece tedbir amaclı seni gönderiyorum bakarlarsa bakarlar ya da başka bir tarihe randevu verirler dedi sonra tekrar önemli değil diye söyledi gönderdi haftasıyla uyumlu cinsiyeti erkek bir problem yok dedi ben de o bölüme gittim. Orada doktor da Bu görülen kist kromozom hastalıklarıyla ilişkilendirilen bir kist -down sendromu gibi -,bu kromozomsal birsey olduğu için risk değeri ayrintili ultrasonda da da anlaşılmaz sadece bebekten sıvı alınan amniyosentez de belli olur ama yüksek bir risk yüzdesi yok normal bir bebekte ne kadar risk sözkonusuysa o kadar risk var amniyosentez yaptırmak ister misin dedi hayır dedim istemediğime dair bir belge imzalattı ayrıntılı ultrasondan sonra tekrar bi gel görüşelim dedi ama o da söyledi önemli bir durum yok diye.Risk yuzdesi normal bir bebektekiyle aynıymış herhangi bir sıkıntı varsa da Allah korusun ya amniyosentez de belli olurmuş ya da doğumda belli olurmuş kistin kendi kendine kaybolma ihtimali de varmış .Korkulacak birşey yok dedi ama ben kendimi iyi hissetmiyorum .2 lı test de önemli olan ense kalınlığı ölçüsü demişlerdi benimkinde ense kalınlığı normal demişti doktor. Ama ben hala korku doluyum benzer bir olay yaşayan bu konuda birşey söyleyebilecek olan var mı kendimi gerçekten kötü hissediyorum. Elbette Allah tan gelene sözümüz yok ama insan üzüntüsüne engel olamıyor yine de