Öncelikle herkese merhaba 😊
Hep doğum hikayelerini merakla okurdum hala da okuyorum bazen, her ne kadar herkesin doğum serüveni farklı olsada yinede merak ediyor insan. Gelelim benim hikayeme; öncelikle gebeligim hep iyi gecti mide yanması ve son aylarımda sol bacağımdan vajinama doğru olan felaket ağrı dışında. O ağrıda bebeğim tam oraya yerleşmiş ondanmis. Doktorum son haftalarimda bebegimin gelisiminin önde oldugunu ve baş cevresinin 2-3 hafta önde oldugunu demisti ama bir önem arz etmedigini dedi ben normal dogum yapamam o zaman dedigimde bakacagiz derdi neyse o siralar baska doktora kontrole gitmistim çünkü kendi doktorum da nöbet sistemiyle çalıştığından o hafta hastanede degildi. Diger doktor çatı muayenesi de yaptı başı baya büyük dedi ve üst çatımın dar oldugunu dedi sezaryan olma ihtimalin var demisti. Kendi doktoruma 1 hafta sonra gittim oda çatı muayenesi yaptı ve üst ve alt çatımın dar olduğunu dedi bende normal dogumu cok istedigimi diyordum hep. Benimle açık açık konuştu. Ben pimpirik biri degilim, normal doğumu denerim diyorsan deneyelim dedi, sancı çekip çekip sonra beni sezeryana aldınız deme dedi çünkü bebegin takılma ihtimali var vakumla da alabiliriz dedi. Bende herseyi kabul ettim ve sancımı bekleyeceğimi söyledim. Diger hafta gittigimde bebegin hala yukarida oldugunu söyledi kanala inememis. Yarin sabah gel 7 de dogumu baslatalim suni sanci verelim dedi. Ben hiç strest yapmadım çünkü hep tevekkül ettim hangisi hakkımda hayırlısı ise o olsun dedim çünkü ben elimden gelen herseyi yaptim pilates, yürüyüş, squat, merdiven inip çıkma, ahududu yaprağı cayı, afa cayı, hurma vs. Ve her gün meryem suresini, inşikak ve inşirah surelerini okurdum. Son gece bile strest yapmadim rahatca uyudum ve uyanip gittim cok sakindim ilk gebeligim olmasina ragmen. Sabah 7 de suni sancıyi vermeye başladılar ağrılar hafif hafif belden ve kasıklardan girmeye başladı ben yürüyüş yapıp sürekli çömelme hareketleri yaptım sancı girdigi anda hastaneye gittigimde de parmak ucu açılmam vardı. Neyse saat 9 10 gibi sanırım 2cm açıklığım vardı ve doktorum vajinasıda uygunmus dedi ama hala asagi inmemisti bebegim daha sonra ben pilates topunda sancilarimi karsiladim sanci geldikce onun uzerinde ıkındım daha sonra saat 12 gibi falan doktorum geldi baktı açılmam 3 cm olmuş ama bebegim daha da yukarı gitmiş ya sen korktun yada bebeğin korkmus dedi sezeryana alalım daha fazla yormayalım seni dedi ebede kontrol etti biraz daha mı beklesek dedi ama doktorum yok ben risk almak istemiyorum dedi ve kızlar tuşe yaparken bildiğiniz ellerini kökleyip sokuyorlar neyse. Bem sancımla birlikte ameliyat önlüğümü giyindim sonta takıldı yatarak sancımı cektim o kadar kötüydü ki kendi sancım başlamıştı artık ve ben ameliyathanenin hazır olmasını bekliyordum kıvranıyordum. Daha sonra ameliyathaneye alındım spinal anestezi uygulandı ve sakinlestirici yapmışlar çünkü tutriyordum resmen. Ve ameliysthanede boynum tutulmus klimadan dikisimi unuttum resmen o omuzum beni mahvetti. Bebegim 14.07 de dogmus eşimin ve annemin yanina 14.40 da gelmis bende 15.30 16.00 arası geldim bebegimi koklamak müthişti ameliyathanede de kokladim ama sakinlestiricinin etkisiyle hayal meyal tabi 😄 güzelce emzirdim ilk sütüm de geldi emdi de emzirme hemsiresi bir geldi oo masallah siz cözmüssünüz diye dedi. Hiçte aglamadi bebegim hastanede falan açlıktan. Dikis zor kizlar yani her türlüsü yatması kalkması falan ama bir 5 gün sonra falan baya toparlıyorsunuz. Ve bebeğinizi ne kadar emzirirseniz o kadar sütünüz geliyor ilk günler emzirin ki sütlenin biliyorum yara oluyor cok acıyor ama göğüs kalkanı alın ben öyle yaptım simdi cok rahatım o zamanda rahatlamıştım. Çok uzun yazdım kusura bakmayın hakkınızı helal edin 😌
Varsa sorunuz yanıtlarım kızlar 🌸
@