Merhaba güzel anneler 🌸 Ben de doğum hikayemi sizinle paylaşmak istedim. Bu benim ilk hamileliğimdi. 6. haftada mide bulantılarım başlamıştı. Hiçbir şey yiyemedim, içtiğim birkaç yudum suyu bile kusuyordum. Sık sık hasteneye giderek serum takviyesi almak zorunda kaldım. Bu süreçte 5 kilo verdim. 17. haftanın sonlarında bulantı ve kusmalarım geçti.
Başından beri hep normal doğum yapmak istedim. Ancak 29. haftada doktorum bebeğimin ters olduğunu söyledi. Hamile yogası yaptım, çok dua ettim ancak 38. haftaya kadar bebeğimin duruşu hiç değişmedi. O haftaki kontrolümde doktorum mecburen sezaryen tarihi verdi.
39+2 sabahı hastaneye gittik. Spinal sezaryen ile saat sabah 10.00’da meleğime kavuştum.
Damar yolu açılırken bile fenalaşan biriyim ancak spinal anestezi iğnesini hissetmedim bile. Toplamda 1 dakika bile sürmedi. İğne yapılır yapılmaz uyuşmaya başladım. Sondam hemen sonrasında takıldı. Yarı uyuşuk olduğum için hiç acı duymadım. Bebeğime kavuşmam 10 dakika sürdü. Sonrasında yarım saat kadar dikişlerim atıldı. Odaya çıktığımda bebeğimi emzirdim. Birkaç saat sonra uyuşukluğum geçmeye başladı. Sondam çıkarılırken de hiç acı duymadım. Uyuşukluğum tamamen geçtiğinde iki hemşirenin yardımıyla yürümeye kalktım. Ağrılıydı evet ancak dayanılmayacak gibi değildi. Hastanede bir gece kalıp ertesi gün evimize çıktık. İlk iki gün benim için çok ağrılı geçti. Yardımsız kalkamadım. Ancak 4. gün kalkıp doktor kontrolüne gidebildim. Ağrımın tamamen geçmesi ise 2-3 hafta sürdü.
Tavsiye olarak değil ancak kendi deneyimlerimden bahsetmem gerekirse;
- İyi ki yanıma gecelik almışım. İki tane pijama takımı götürmüştüm ancak sadece geceliğimi giydim.
- Ben Sleepy’nin maxi kalın gece pedlerinden yanıma almıştım. Hastanede hasta bezi taktılar. Çıkarken ped taktım. Kanamam normal regl kanaması gibiydi, yani eve çıktıktan sonra ped bana yeterli geldi.
- Bebeğim için birkaç takım kıyafet götürmüştüm. Çoğu kullanılmadan geri geldi. 2 tane tulum ve zıbın kullandık.
- Zor bir hamilelik olsa da hep hamileliğimin tadını çıkarmaya çalıştım. Ameliyattan çok korkan biri olarak sezaryen doğum yaptım. Sonuç olarak, her şey olacağına varıyor. Yeter ki Allah’a teslim olun. O bizim için her şeyin en hayırlısını verir.
- Sorularınız olursa seve seve cevaplamaya çalışırım. Allah’ım isteyen herkese bu duyguyu tattırsın, herkese hayırlı doğumlar nasip etsin inşallah. Hakkınızı helal edin. Sevgiler benden ❤️