Deletedmom206 50grlık şeker yüklemesinde 140 veya üstündeyse 100grlık testi yapıyorlar. Bana 100gramlığa gerek kalmadı direkt diyabetsin dediler dün 🙂 Ama 140tan cok da uzaklaşılmadıysa 100grlık testten sonraki sonuçlara bakmak lazım. O aşamayı görmediğim ve doktora sormadığım için yorum yapmayayım. Gestasyonel diyabet yani gebelik şeke varsa, önce diyetle takip ediyorlar. Eğer vücut diyete tepki vermediyse ilaç kullanamadığımız için insülin hormonu verecekler. Bebeğe geçen bir hastalık değil ama kontrol edilemezse bebeğin sağlığını etkiliyor şu an, doğum sırasında ve sonrasında. Direkt doktorun benim sorularıma cevabını yazıyorum. Herkesin durumu özeldir. Panik yok takibe devam 🙂