Merhabalar, heyecanla okuduğum Doğum hikayelerine benimkini de ekliyorum..😊
13.05 de tam 40 haftam doluyor 40+1 de kontrole gidip artık suni sancı vs Doğum başlatılacaktı açıklığa göre. 38. Haftada çatı muayenem olduğunda 2 cm açılmam vardı. Bu arada çatı muayenesinden kesinlikle korkmayın doktorunuza güceniyorsanız herşey çok daha kolay ve rahat kendinizi rahat bırakın sakinleştirin ve mümkünse çatı muayenesiyle ilgili nasıl yapılır doktor ne şekilde muayene eder gibi bir araştırmaya girmeyin ben hiç onla ilgili bişey okumadan gittim etkilenmemek için çok rahat geçti.
40+1 de kontrole gidecektik fakat tam 40 haftamın sabahında sızıntı şeklinde suyum geldi. İki haftadır da aşırı akıntım vardı. Doktoruna durumu söyleyince bir saat içinde gel muayene edelim dedi. Sabah kahvaltımı ettin duşumu aldım çantaları arabaya yerleştirip sakin sakin gittik. Hastaneye girerken de tekrar sızıntı şeklinde suyum geldi. Doktorum muayene ettiğinde açılmamın 4 cm olduğunu yatışımın yapılacağını söyledi. Yatışım yapıldı doktorum tekrar alttan muayene edip suyumun gelmesini sağladı suyunda da kakaya dair bişey YÖK korkma dedi. Süreç başladı…
kasık ağırlarım da vardı bu arada adet ağrısı şiddetinde, suyum yavaş yavaş akmaya başlamıştı suyum geldikçe sancılar arttı. 6-7 cm e kadar dayandım sonrasında epidural istedim. Çünkü ne nst bağlıyken yatakta yatabildim ne de pilates topunda çok oturabildim şiddetlenince dayanamadım. Epidural takıldıktan sonra sancılarım kasıklarıma baskı şeklinde gelmeye ve kaka yapma hissine dönüştü. Bi ara sancıları çekerken nefes alıp vermekten tansiyonum da düştü serum falan da takılmıştı. Epiduralden sonra yarım saat geçmedi doğumhaneye alındım. Şimdi bir diğer süreç başlamıştı.. 😊
Kaka yapma hissi geldikçe ıkındım 7-8 kere ıkındım sanırım en son karnıma birkaç kez destekle bastırıldıktan sonra oğluşum geldi. Hep Doğum hikayeleri izlerdim doğduğu anı görüyordu anneler ben doğduğu anı görmedim tek gördüğüm okunduktan sonra bi açtım gözlerimi kucağıma vermişler. Doğduktan sonra plasenta çıktı iki üç dikişim oldu. Tek sıkıntım son kontrolde makatımda hemoroid ten dolayı yırtıklar olmuş bi genel cerrahi işlemle onu hallettiler. Bu arada 13:00 gibi sancılarım başladı 16:37 de Doğum gerçekleşti. Doğumhanede yarım saat kaldım. Tavsiyelerim;
- bol yürüyüş
- hurma
- pilates topu ve squat
- hastaneye de kesinlikle gazla bişey koymayın bana iki pijama yetti ki 2 gece kaldım
- depend şart
- kurtarıcım göğüs kapaklarım (Philips avent)
- Göğüs ucu silikonları baby me markasınınkini bizim oğlan tutmadı Philips aventin silikon ucundan aldık o şekilde tuttu.
Aklıma gelenler bu kadar, içimdeki muhteşem his dışında tarif edemeyeceğim duygular içerisindeyim. Rabbim isteyen herkese yaşatsın. Kokusu kendisi çektiğin tüm sancılara bedel💙