Herkese merhaba, bu benim ilk hamileligim ve yurt dışında yaşıyorum. Yaşadığım ülkede ebe/doktor ile kendi isteğim üzerine gorusemiyorum. Onların verdikleri ilk randevu da iki hafta sonra. Gebelik haftası hesaplama konusunda aklıma bir şey takılıyor, doktora sorma imkanım olmadıgi icin buradaki deneyimli annelere sormak istedim. Benim adet düzensizliğim var. Yani kimi zaman 3 ayda 1 bile adet olduğum oluyor. Şanslıyım ki geçen ay ve ondan önceki ay (Mart - Nisan) duzenli şekilde adet oldum. Son adet günüm 6 Nisan. Gebeliğini öğrendiğim tarih 11 Nisan. Yani o gun tam 5 haftalık hamileydim eğer ki son adet tarihine göre hesaplama yapiliyorsa. O gün şu kaç haftalık hamile olduğunu söyleyen testlerden aldım ve 1-2 haftalık hamile olduğum yazdı üzerinde. Kafam karıştı. Bugüne bakicak olursak, son adet tarihine göre şu an 6+2 haftalık hamileyim ama bebek bu haftanin gerekliliği kadar büyük mu? Yani adetin ilk günü dollenmiyor nihayetinde yumurta. Kaç haftalık olduğunu ancak ultrason ile mı anlayabilirim? Biraz uzun oldu ama umarım ne demek istediğimi anlatabilmisimdir. Yardımcı olursanız sevinirim :)