Herkese merhaba kızlar ben de doğum yaptım sonunda çok şükür 🙏🏼 13 Mayıs akşamı doktor kontrolümde 1 parmak açıklık vardı. Doktorum yaptığı muayene ile doğumu tetiklediğini birkaç güne kadar doğumun başlayabileceğini söyledi. Eve dönerken yolda çok hafif bir rahatsızlık hissettim ama bu kadar çabuk bir etki beklemiyordum. Eve gelince hemen yatmak istedim. Sabaha karşı 04:30 da bir anda şiddetli bir sancı vurdu her zamanki yalancı sancılar zannettim. 10 dakika geçmeden bir daha, sonra bir daha derken eşimle birlikte takip ettik ve 7-5 dakikada bir e kadar düştüğünü fark edince artık hastaneye geçelim dedik. Sancıları çok şiddetli hissediyordum muhtemelen 5-6 cm olmuştur açıklık diye düşündüm ama hastanede yapılan muayenede 2cm açıklık tespit edildi. Doktorum önceki gece nöbetçi olduğu için doğumumda benimle birlikte olamayacağını, yeni nöbetçi doktora benim hakkımda bilgi verdiğini söyledi yatışımı yaptı ve vedalaştık. Ebeler sancım geldikçe çömelmemi, sıcak duşa girmemi, odayı loş hale getirmemizi, güzel bir müzik açmamızı önerdi. 2-3 saatte bir açıklık tespiti için muayeneye geliyorlardı. Sancılarımın şiddeti artmasına rağmen açıklığım çok yavaş ilerliyordu. Akşam 22:00 ye doğru artık dayanılmaz bir hal almıştı sancılarım. Tansiyonum, ateşim ve nabzım yükselmeye başladı. Almamakta çok kararlı olduğum epidural konusunda kararımı değiştirip “Epidural istiyorum ben” dedim yoksa düşüp bayılmama ramak kalmıştı. Epiduralden sonra her şey harika ilerlemeye başladı, eşimle neden bu kadar direndik almamak için diye konuştuk hatta. Saat 03:30 gibi tuvaletimi yapma hissi gelince muayeneler sıklaştı. 03:45 te ebemiz artık doğumhaneye gidelim dedi. Gider gitmez çatala çıktım ebemiz doktorumu aradı ve bu esnada bana sancı geldikçe tuvaletimi yapar gibi ıkınmamı söyledi. Doktorum da geldi çok çok sakin bir kadındı kendi doktorumla doğum yapamadığım için üzülürüm diyordum ama hiç de öyle olmadı. Doktor da ebe ile aynı şeyi söyledi sancı geldikçe ıkınmamı. O an tek düşündüğüm bu ıkınma eylemini ne kadar kuvvetli yaparsam tek seferde canım acıyacak ama hızlıca bitecek o yüzden zorla kendini dedim kendime. Başın çıkmaya başladığı an da bir nokta var ki o an acıdan öleceğim zannediyor insan. Bu arada benim doğuma girmeden önce yapılması gereken epidural dozum yapılmadı unutuldu o yüzden epidural sadece sancı esnasında kısa bir süre bana yardımcı olmuş oldu. Başı çıktıktan sonra içinizden akıp giden şeyin oluşturduğu hissiyat hiçbir şey de yok. Karnım boşaldı kollarım doldu çok şükür 🥰 hemşireler bebeğimi aldı hemen çocuk doktoru yanımda ilk muayenesini yaptı bakımlarını yapmak için bakım odasına götürüldü kızım. O esnada benim plasentam çıkarıldı, dikişlerim atıldı. İlk doğumum olmasına ve ultrasonda gözükenden çok daha iri bir bebek olmasına rağmen çok fazla dikişim yok elhamdulillah. Şimdi kızım yanımda mışıl mışıl uyuyor. Darısı isteyen, hak eden herkese nasip olsun. Merak ettiklerinizi seve seve cevaplarım herkese hayırlı doğumlar 🙈💗
@NaimeYilmaz @adm Sabitleyebilir misiniz? 💐