Merhaba sevgili anneler ve anne adayları…
Yolculuğum uzundu, hikayemde uzun olacak.
Öncelikle eşimle evliliğimizin dördüncü yılında, kariyer hedeflerimize ulaşınca ve kendimizi hazır hissedince çocuk yapmaya karar verdik. Doğum kontrol hapını bırakmadan, Memorial hastanesinde iyi bir doktor olarak duyduğum doktora başvurduk. Çünkü gençliğimde adet düzensizliğinden başka hiçbir belirtisi olmayan Polikistik Over teşhisi konmuştu. Doktor beni neredeyse hayal kırıklığına uğratmıştı bir sürü test vs istedi. Oradan çıkınca eşime döndüm dedim ki, biz henüz hiç denemedik. Önce bir deneyelim. Neyse o ay uzun bir tatile çıktık ve döndüğümüzde ikimizde iş başı yaptık. Ben doğum kontrol hapını bırakmıştım ve yoğunluktan hiç takip edemiyordum kendimi.
Sonra o ay iş yerinden bir arkadaşım, sende bir gariplik var deyince eve dönerken test aldım ve hamile olduğumu öğrendim.
Kaygı seviyem zaman zaman arttı, bazen okuduklarımdan çok etkilendim. İlk aylar sabah bulantılarım oldu, sonra 28. Haftaya kadar her şey çok güzeldi. 28. Hafta doktor suyumun az olduğunu söyledi, bana akıntım olup olmadığını sordu. Evet cevabından sonra, alttan muayene etti ve suyumun sızdığını fark ettik. Hemen antibiyotik verdi, ciğer geliştirici vuruldum. ( Burayı anlatıyorum çünkü benim gibi olan birisi varsa umut olsun diye…)
Hemen çok iyi bir perinatolog ile de görüşmeye başladık, iki doktor takip ediyordu.
her hafta crp değerime bakılıyordu. her hafta kazanılmış bir haftaydı benim için. Ve tahminen delik yukarda olduğu ve küçük olduğu için 33. hafta her şey normale döndü.
( buradan duyduğum havuç suyu, deveci armudu ve günde 3lt su bence suyumu arttırdı)
ve 39. Haftamda daha fazla beklemek istemediğimden spinal sezeryan oldum.
İğne yapılırken çok az hissettim ve sonra ben uyuştuktan sonra takıldı. Biraz midem bulandı bebek çıkarken hemen seruma ilaç koydular ve saat 10.16da 3020 gr 50 cm doğdu Kızım…
Ameliyat ekibim ve doktorum harikaydı. Hele bir ebe vardı iki gün boyunca kızı gibi eğitti beni.
Ben hiç zorlanmadım ve hemen ayağa kalktım.
Başım ağrımadı. Öyle bardak bardakta nescafe, kola vs içmedim.
Depend işe yaradı. Ama büyük beden alın, 67 kilo ile doğuma gitmeme rağmen en büyük olan ile rahat ettim.
Şuan 10 günlüğüz ve 60 kiloyum, korse değil ama sıkı yüksek bel kilot giyiyorum.
Başka aklıma bir şey gelmiyor, sorunuz olursa fırsat buldukça yanıtlarım.
Allah hepinize sağlıkla evlatlarınızı kucaklamayı nasip etsin…
@NaimeYilmaz @adm