Merhabalar güzel anneler.
İki doğum yaptım desem yeridir, çünkü her ikisininde acılarını çektim. Etkilenecek anneler hiç okumasın çünkü doğumum zor oldu.
Minnağım bir türlü gelmek bilmedi, hiç baskı yapmıyordu 40+5 te nişanım henüz gelmemiş açılma 0 rahim yumuşaması hiç yok bebeğin baskısı yok ve doğum kanalında bile değildi, sezaryen beni çok korkuttuğu için normal doğumu daha çok istiyordum, hamilelik sürecim çok güzel geçmişti bebeğim 32. Haftada dönmüştü çatım çok müsaitti her şey iyiyken kendimi normal doğuma hazırlamışken doktorum sezaryen tarihi vermek zorundayım demişti. O gün bile annem ve kaynanam seyahat izni alamamıştı henüz eşimle üstesinden gelemeyeceğimiz bir lohusalık yaşayacaktık, eşim çalışıyor ben ameliyatlı halim ile kızıma bakıp aynı zamanda kendime nasıl bakabilirdim ki, ama yapacak bir şey yoktu 41+2 de sezaryen günü aldık. O akşam eve geldiğimde nişanım geldi umudum yeşerdi sabaha karşı hafif sancılarım oldu sabah hastaneye gittik hemen doktorum izinliydi başka doktor kontrolümü yaptı rahimde yumuşama başlamış ve 1 cm açıklık var normal doğum gibi görünüyor dedi çok sevindim bekledim sancılarımın gelmesini. Ertesi gün nst ye bağlandık hafif sancılar çıktı orda ki ebe bana açılma için taktikler verdi bunları yap dedi açılman artacak diye, devamlı yaptım akşam saat 17:00 de sancım gelmeye başladı çok düzensizdi 10 dk da bir 15 dk da bir bazen yarım saat 45 dk da bir. Gece yarısına kadar ağrı çektim halen ebenin tavsiyelerini deniyordum gece 3 te sancılar 5 er dk ya inince hastaneye gittik açılma 2 cm idi yatış verelim dediler kabul etmedim eve gittik, sabah 5 te sancılarım 2 dk da bire indi dayanamayacaktım artık eşimi uyandırdım hastaneye gittik 4 cm açılma olmuş aferin dinlemişsin beni dedi ebe. Direk yatış verildi 41+3 üz, lavman yaptılar tuvaletten sonra nst te bağlandım sancılarım 40-60 arasında gidiyordu ama ben dayanamıyordum direk epidural istedim vurdular sancılarım gitti, zaman geçtikçe nst de sancılarım 100 ü aştı ama ben hiç bir şey hissetmiyordum o an mükemmeldi herkese tavsiye ederim. Sonra cihaz ötmeye başladı bebeğin kalp atışları düşüyor hemen sezaryene almalıyız açılma 6 cm halen, ya suni vereceğiz ya acil sezaryene denildi, o an tecrübesizliğim, sezaryen korkusuyla hayatımın en büyük hatasını yapıp suni sancıyı kabul ettim. Aynı zamanda acil durumda sezaryen için ameliyata gitmek için imza verdik. Hemşire serum bağlandı epidural suni sancıyı etkilemeyecek sancı çekeceksin denildi, iğne de yapıldı sancı 125 lerde ve ben sancıdan ölmek üzereyim ilk sancıda kuzumun kalp atışları 80 e indi hemen serumu kesin istemiyorum dedim kestiler ama iğne etkisi sürüyordu ameliyathane katına inene kadar 2 dk da 1 sancı geliyor ve ben duramıyorum ağlıyorum, ameliyathanede epiduralin etkisini arttırdılar ama ben hissediyordum 15 dk boyunca suni sancıyı çekmeye devam ettim bebeğim sağ üstte toplanıyordu, acemi aneztezi uzmanı şokta neden uyuşmadığımı anlamadı ve sonunda spinal yapabildi 2 dk içinde uyuşma başladı, sezaryen başladı 5 dk sonra kuzumun ağladığını duydum o an her şeyi unuttum. Doktoru dinleyip baştan sezaryen olsaydım belki neden beklemedim diye pişmanlık duyacaktım bu sebeple çektiklerimden pişman değilim ama siz siz olun doktorun riskli dediği 41 haftayı aşmış gebeliğinizde sezaryeni kabul edin, suni ile bebeğinizin gerilmesine izin vermeyin 😊
Teşekkür ederim çok uzun oldu sağlıcakla kalın