BbRrCc Merhaba sevgili anneler ve anne adayları 38+3 hamileyim bugün kontrolüm vardi çatı muaynesi yapıldı doktor catimin dar olduğunu fakat istersem normal doğumu deneyebilecegimizi gerekirse acil durumda normal doğum aninda sezeryana donebilecegini söyledi aynı zamanda böyle bir durumun risklerinden de bahsetti vakum kullanmak zorunda kalabilirim yirtigin dikişin çok fazla olabilir canin çok yanabilir bebek kanala inmeyebilir kalp atimlari düşer yada kolu omzu falan takılıp bebek için olumsuz durumlar oluşturabilir dedi ben bu zamana kadar hep normal doğum istedim tabiki hayırlısı hangisi ise öncelikle o olsun ama şimdi burada tecrübeli anneler varsa böyle bir durum yaşamış deneyimlemis olanlar varsa düşüncelerini paylasabilirlerse çok sevinirim normal doğumu yine de denemeli miyim bu durumda yada direk doktorun sezeryan teklifini kabul etmeli miyim sizce? Allah herkese hayırlı doğumlar nasip etsin sağlıkla bebislerimizi kucağımıza alırız inşallah 😊 Sabitler misiniz rica etsem @NaimeYilmaz
mlsmrtgl BbRrCc çatı darlığı normal doğumu etkileyebiliyor canım. Bazı doktorlar riske atmamak adına sezaryen tavsiye ediyorlar . Bazıları ise açılmaya göre bakıyorlar .
mlsmrtgl BbRrCc şöyle de bir örnek vereyim bir arkadaşım normal doğum istedi çatısı müsait değildi . Sezaryene aldındı. Birisi ise diretti içerden dışardan toplam 40 dikişi vardı . Ve bebek zarar gördü bir hafta kuvözde kaldı . O yüzden her şeyin hayırlısı . Sağlıklı olsun da gerisi önemli değil .
Dilara8228 BbRrCc Benim ilk oğlum 4 kilo 200 grm doğdu doğum sancılarım başlayana kadar çatı muanesi olmadım doğum için gittim zaman çatı muanesi yaptır dardı doktor acılman olmaz olsada doğum yapamazsın bebekte kilolu dedi sezeryana almamız lazım hemen dedi eşim başta kabul etmedi doktorlar baş hekimler geldi dediler ki bebeğine birşey olur kafasi bile kopabilir dedi çıkmaz eşinin kesisi çok olur dediler eşim öyle kabul etti . Herkeste farklı olur tabi ki seni etkilemek için Söylemiyorum kendini ve bebeğini normal doğum için riske atmaya deymez çünkü sonradan üzülen sen olursun
Kucukmucizemiz BbRrCc Bende sizinle aynı durumdayım normal doğum istiyordum ama doktorum bugün çatı muanesi yaptı ve çatı dar dedi bn riske atmak istemedim oyuzden sezaryan günü aldm
BbRrCc mlsmrtgl Teşekkür ederim cevabınız için 😊 peki bu durumda siz olsanız hangisini tercih edersiniz?
BbRrCc Dilara8228 anladım peki teşekkür ederim cevabınız için aslında bebegim çok kilolu değil 3140 gram şimdilik 🤗
mlsmrtgl BbRrCc doktoru dinlemenizi tavsiye ederim . Doktorlar genelde normal doğum isteyen annelere deneriz diyorlar . Denemek risklide olabilir sizin ve bebeğiniz için . O yüzden doktorunuzun tavsiyelerini dikkate alın önemli olan sağlıklı dünyay gelmeleri
Dilara8228 BbRrCc Mevzu zaten kilolu bebek değil senin catin açılmaya bağlı tabi belkide acılman olur ben 3 gun sanci çektim 1 cmden fazla açılmadı
BbRrCc Dilara8228 evet doktorumda çektiğin acıyla kalırsın bebek kanala inmeyebilir açıklık olmayabilir dedi ilk doğumum olcak o yüzden pek bilgim yok fikir almak için soruyorum. 😊
BbRrCc Dilara8228 inşallah sağolun çok teşekkür ederim inşallah sizin için de hakkinizda hayırlısı olur sağlıkla bebisinizi kucağınıza alırsınız 😇
Buseeeeee Etkiliyor canim yani normalde şancı çekip okadar canını yakicana direk sezaryan yapman daha mantıklı tecrübeli olarak söylüyorum bence doktoruna sor hangisi mantıklı diye sonuçta sen deneme tahtası değilsin deneriz olmazsa sezaryan larıda doktorlarda moda oldu .
BbRrCc Buseeeeee aslında doktora kalsa yarın gel alalım dedi sezeryanla ama ben normal doğum istiyorum deyince normali deneriz ama riskleri de var dedi bide şu durumda doktorlar sanırım daha çok sezeryana yoneliyo olabilirler mi acaba diye düşünmüyorum değil malum virüs hastalık falan diye
Buseeeeee BbRrCc yok canim sezaryan daha tehlikeli bence kendini zorlama derim normal doğum yapan biri olaraktan
2kizanasi Kuzenimin çatısı dardı, vakumla normal doğum yaptı, zor oldu ama doğurdu yani sonuç olarak. 3iç 2 dış dikişi oldu (yani abartılacak kadar çok değil) üstelik bebeğinin başı da büyüktü baya. Hala anlatır öldüm bittim diye ama asla pişman değil :)
2kizanasi BbRrCc Bebeğin kafası biraz deforme olmuştu (belli olmuyordu nerdeyse) onada normal dediler, 1-2 haftadan da düzeldi. Zaten yeni doğan bebeklerin kafası hafif esnek olur hem bıngıldak bölümünden dolayı hemde kolay çıkması açısından.
BbRrCc Kucukmucizemiz sanırım bende öyle yapicam hayırlısı olsun sağlıkla kavuşursunuz inşallah sizde bebisinize 😊