Gl1456 Kızlar şekeri çıkan var mı aranızda. Nelere dikkat etmemiz gerekiyor. Tedavisini nasıl yapıyorsunuz Bilgi verir misiniz. Ben Türk kliniğine gidiyorum daha hastaneye randevu almadım.
Zynpml Gl1456 selam gebelik diyabeti bendede çıktı 24. Hafta, suan 32. Haftadayım doktorum hemen diyabet doktoruna yönlendirdi o da diyet listesi verdi, hergün 4-5 kez şeker ölcümü yapıyorum ve diyete uyuyorum şükür bi sorun yaşamıyorum, şekerim düzende suan, herhangi bi ilacta kullanmıyorum. tavsiyem doktorun tavsiye ettigi şekilde diyetine dikkat et. Korkulacak bi durum degil inşallah dogum sonrası atlatırız beyaz un(ekmek) yasak şeker içeren herseyden uzak durmalısın bana tatlandırıcı kullanabilecegimi söyledi doktorum, kullanıyorumda
Burcu3509 Patates, makarna, hamur işi, muz, elma, tatlı meyve, yasakladılar.Beyaz un yasak. Tam buydağ yada çavdar ekmeği, 2 dilim peynir, yumurta, içinde şeker olan yiyecekler yasak. Diyet veriyorlar cnm.
Cansummm Burcu3509 19+3 teyim insülin direnci olan biriydim zaten ama bu haftaya kadar her hafta açlık tokluk ölçüyorum bir sorunum yoktu bu akşam yemekten sonra ölçtüm 190 çıktı 😔biran da şok oldum aslında çok fazla tatlı şekerli yememeye özen gösteriyorum ama ekmekten vazgeçemiyorum bir de meyve günde 1 porsiyon karışık tabak yapıp yiyorum açan bunlardan mı oldu bilemedim. 4-5 gün takip edeceğim gerekirse doktorum beni de diyabet diyetine sokacakmış. Çok endişelendim öyle yüksek görünce inşallah düzelir benimki de
Gl1456 Zynpml Çok teşekkür ederim. Bebeğin haftasına göre ileri de mi peki. Ben 24+5 im ama 27 haftalık gibi kilosu 950 gram. Şekeri tatlıyı çöm tüketmiyorum normal de. Kilosunun biraz fazla olması şeker den midir acaba
Zynpml Gl1456 benim doktorum Haftasından 200-300 gr fazlası var diye şüphelendi zaten bende testi yaptırma taraftarı oldugum için yaptırdım pişmanda degilim, az önce blogda su yazıyı okuyunca iyiki dedim: Kontrol altına alınmamış gebelik diyabetinin, anne adayı ve özellikle de bebek için son derece önemli riskleri bulunuyor. Bebeğin suyunun ve kilosunun normalden fazla olması erken doğum riskini artırıyor. Doğum sırasında da bebeğin aşırı kilolu olması vajinal doğum için engel teşkil edebiliyor. Ayrıca yüksek şeker düzeyleri bebeğin oksijensiz kalmasına neden olabileceği gibi rahim içinde ani bebek ölümleri açısından da risk oluşturuyor. Kontrolsüz diyabeti olan gebelerin bebeklerindeki komplikasyon riskleri doğum sonrasında da devam ediyor. Anneden ayrıldıktan sonra bebekte, hipoglisemi (kan şekeri düşmesi), hipokalsemi (kalsiyum düşüklüğü), hiperbilirubinemi (yenidoğan sarılığı), konvülzyonlar (havale) gelişebiliyor. Ayrıca, aldığı fazla ağırlığı hızla kaybeden bebek, emme problemi de yaşayabilir.
Gl1456 Zynpml anladım canım teşekkür ederim. Bende okumuştum bunu iyi ki yaptırmışım. Hiç aklıma gelmezdi bende şeker olacağı. Bir hafta ileride kilosu bebeğimin. İnşallah şekerle bir alakası yoktur.
AysunFatih Gl1456 Benimde yüksekti dahiliye doktoru diyetisyene gönderdi diyet başladık ölçüm yapıyorum aç tok gün içinde meyveyi tamamen yasakladı bana. Sana hiçbirşey olmaz dedi doktor ben bebeğin sağlığı için son derece katıyım doğumdan sonra istediğini ye dedi. Sıfır meyve şuan 3 ay var doğuma dayanabilirim yani. Bebeğin kilolu doğması falan sezeryan olur belki ama bundan daha önemlisi bebeğin artık nörolojik olarak kalıcı sıkıntılar oluşturabilir dedi. Çocuğum için gerekirse hiçbirşey yemem.
Zynpml Gl1456 şekerle alakalı olsada diyete basladıktan sonra normale dönüyo korkma canım 🌹 bende diyabetten sonra hemen normale döndü kilosu suan gayet normal seyrediyor kilosu ve büyüme hızı
Zynpml AysunFatih benim diyetimde günde bir porsiyon meyve var kavun karpuz üzüm muz hariç, bende günde 1 elma yiyorum demir hapını alırken, yoksa hap fena kabızlık yapıyor. Ve tatlı ihtiyacımı tahin+dut özü ile çözdüm sabah kahvaltıdan sonra 2-3 tatlı kasıgı yiyorum şekerimi yükseltmiyo ve faydalı 😉
S4rife AysunFatih benim de yüksek cıktı ama doktorum tekrarlicaz şeker yuklemesini dedi sizde tekrarladin8z mi
AysunFatih S4rife Hayır çünkü 193 çıktı tokluk 100 gr da şeker yüklemesi yapsam yine yüksek çıkıcak 195 sınır gibi birşey dedi.sonra diyetisyene yönlerdirdi
Esseanne bendr 154 çıktı 10 gündür test yapıym limonata ve patates yediğim de çıkıyor o yüzden kestim meyvede çıkmıyor , inşallah Doğuma kadar şekere veda