doğum sancıları başladığında Fatma Ana Otu suya konuluyormuş. Anne adayı bu sudan bir iki yudum içiyormuş. Ot açıldıkça anne adayının rahmi de açılıyormuş ve doğum kolaylaştırıyormuş. Doğum bitince de bitki hemen sudan çıkarılıyormuş ki, rahim kendini toparlasın.