Merhabalar herkese. Bu hikayeyi yazacak kadar boş anım olduğuna hala inanamıyorum. Doğum yapalı 4 gün oldu ve sanırım her şey gün geçtikçe biraz daha güzel oluyor. Ben her gün açıp burdaki doğum hikayelerini okumayı çok seviyordum, çok şükür yazmak bana da nasip oldu🙏
4 Mayıs Pazartesi günü tam 40+0 haftamda saat 11de hafiften kasılmalarım başlamıştı. Süre tuttuğumda 5 dk’da 1 geliyordu. Annemler şehir dışından tam da o gün geliyorlardı. Eşim evden çalıştığı için kahvaltılarımızı öğle arasına denk getiriyorduk. Saat 12 gibi kahvaltımızı yaparken eşime ben bugün doğuracam galiba dedim🙂 Benim adet sancılarım çok aşırı ağrılı geçer kendimi bildim bileli. Hatta hastanelik olmuşluğum bile vardır bu dönemki ağrılarımdan. Neyse bu 5 dk’da 1 gelen sancılar da aynı adet sancıları gibiydi, gelince 20 saniye falan sürüyordu. Eşim hastaneye gidelim dese de ben annemler yetişsin de öyle gidelim dedim. Saat 2 civarında annemler eve yetiştiler tabi benim sancı şiddeti artmıştı biraz daha ve 4 dk’da 1 geliyordu. Eşyaları arabadan indirdikleri gibi 10 saatlik yolculuğun üzerine hadi dedik hastaneye🤷🏻♀️ Annemle hep şakasını yapıyorduk, ben gelmeden sakın doğurma falan diyordu ben de tamam söz seni beklicem diyordum 🙂 Hastaneye vardığımızda saat 2buçuktu. Pendik Medipol bu arada hastanem. Şansıma kendi doktorum bir gün önceki Pazar günü nöbetçi olduğu için hastanede yoktu ve daha önce de konuştuğumuz gibi eğer kendisi hastanede yoksa doğuma hiçbir koşulda ‘ek ücret dahil’ gelemeyeceğini söylemişti. Doğuma tanımadığım bir doktorla girdim ama kendi doktorumdan daha çok sevdim, her işte vardır bir hayır dedikleri bu sanırım.
Hastaneye varınca hangi dr ilgilenecek kim var kim yok derken(bu arada memnun kalmadım hastane çalışanlarının ilgisinden, doğuruyorum ulan ben benimle ilgilenin diye bağırasım geldi koridorda😀) kadın hastalıkları bölümünde bir hastanın dr’un yanından çıkmasını bekledim koridorda, bir bankoya gittim bir oturdum bir kalktım neyse tanımadığım dr’un odasına girebildim sonunda, dedim ben doğuruyorum, vajinal muayene yapalım dedi ve inanamadı açılman 6-7 cm dedi, sen nasıl bu kadar sakin duruyorsun inanamıyorum hemen yatışını yapıyoruz dedi. Ben epidural isteyecektim ama artık geç kaldım sanırım deyince ne epidurali sen doğuruyorsun dedi🙂 Bu arada sancı geldiğinde fena oluyordu ama gittiğinde hiçbir şey hissetmiyordum o yüzden doktorla konuşurken gayet iyiydim yani 🙂Neyse dr doğumhane katına yönlendirdi orada nst bağlanacak dedi. Bu arada 3 dk’da 1 oldu sancılarım. Üzerimi çıkarttırıp önlük giydirdiler. Nst’den sonra odada yürüyüş yaptım bir süre. Sancı gelince durup gitmesini bekliyordum. Ebe gelip açıklığı kontrol edicem dedi, yatağa yattım, birden suyum boşaldı, sancılar artık iyice zorlamaya başlamıştı. Doğumhaneye girene kadar toplamda 3 kere çok fazla suyum geldi. Saat 4 ya da 4buçuk gibi doğumhaneye alındım, sancı geldikçe kakanı yapar gibi ıkın dediler, sancı yokken bir şey yapılmıyor,sohbet muhabbet dönüyor o sırada, 3 4 kere ıkındıktan sonra saat tam 17:00’da doğdu güzel kızım ama kolu önde gelmiş yırtık oluştu bu yüzden. Kızımı gösterip çıkardılar beni de o sırada dr dikti, canım çok acıdı, Allahım dedim doğum yaptım ve hala niye bitmiyor çilem 🤷🏻♀️
Dikilirken çığlık bile attım siz düşünün artık. Dr’a niye bu kadar uzun sürüyor artık diye sordum, ne dediğini hatırlamıyorum🙂 uyuşturamaz mıydınız diye sordum çığlık atarken, uyuşturduk aslında bir daha sıkalım dedi sprey gibi bişey sıktı ama hiç işe yaramadı hissettim her şeyi. Kaç dikiş olduğunu sordum onu da söylemedi doktor ama içten dıştan var, biraz zorluyorlar hala ama oturup kalkıyorum ilk günden beri. Dr bu doğum herkesin harcı değil, tebrik ederim dedi😇
Çünkü bebeğim ultrasonda 3buçuk kilo olarak ölçülüyordu ama 4 kiloymuş meğersem🥴
Hamileliğimin son 2 ayı hariç uzun bir süredir pilates yapıyordum, sanırım onun da nispeten kolay ve hızlı bir doğum olmasında etkisi var.
Hastanede 1 gece kaldık.
Gecelik giydim gayet rahat oldu, pijamamı kullanmadım.
Bir paket depend almıştım, hastanede gerek olmadı çünkü onlar hasta bezi veriyorlar. Ama eve geldikten sonra kullandım tüm dependleri işe yaradı bayağı, kan bulaşma derdi yok 👍🏼
Bu 4 gün içinde meme uçlarım kanamaya başladı, zeytinyağı, hindistan cevizi yağı, tahinin üstündeki yağ, e vitamini kapsülü, hametol onarıcı merhem ve gümüş kapaklara rağmen🤷🏻♀️
1 hafta geçince iyileşirsin diyorlar onu bekliyorum.
Sütüm az geldi ilk günler, lansinoh süt pompası bu süreçte çok işe yaradı, sütümün artmasını sağladı.
Bebeğim çok ağlıyor, az uyuyor o açıdan çok zorlanıyorum, umarım geçici bir süreçtir 🙏
Darısı tüm hamişlerin başına diyorum ve bebeğime bakmaya gidiyorum.
Kalın sağlıcakla🥰