Hanımlar merhaba doğurdum sonunda 😄 5 gün oldu.
çok bekledik 41. Haftada geldi bebeğim. Kolay bir hamilelik yaşadım. Doğumum da öyle. Çatı muayenesi 38 haftadan sonra yaptık. O zaman hiç açılma yoktu. Bekledik normal Doğum istiyordum çünkü, 39 olduk 40 olduk tık yok. Hep hareket halindeydim evde hep temizlik yaptım. Evim iki katlı merdiven indim çıktım falan yine tık yoktu. Çok araştırdım ne bulduysam yaptım. En son biraz ağrılarım başlamıştı falan kendimi iyi hissetmediğim zaman gittim acile ebe muayene etti 1 cm acılma vardı. Eve gittim yine beklemeye devam. 39 hafta bitiyordu tabii, bir an önce doğsun istiyorum bide yorulmuştum artık. Neyse Eve geldim tam 40 hafta da doktora tekrar gittim muayene için baktı 1,5 2 cm dedi bu sefer de açılma. Dedim e tamam açılma olmuş beni yatırım artık dedim. Doktorum da yatırırım ama suni sancı veririz normal Doğum istiyorsun ama suni sancı da her zaman normal Doğumu gerçekleştirmiyor dedi sezeryan olursun dedi. Bende korktum tabii 😂 eşinle konus bana dön dedi eşimde dışarıda dedim tamam konuşalım dedi. Ben yatmak istiyorum ama bu ara da 😂 sonra doktor eşime gelişimi güzel 1 hafta bekleyelim dedi. Bana dediklerini ona da dedi. Sezeryan olabilir sonunda dedi olmak istemediğim için eşim de tamam bekleyelim dedi. Öyle olunca tamam dedik 1 hafta sonra görüşürüz 😂 çıktık hastaneden eve geldik bu ara da Salı günüydü doktora gittiğimizde. Haftaya Salı gidecektik işte. Bu arada boş durmadım yine hareket halindeyim evde. Evin için de sürekli yürüdüm durdum. Hurma yedim. Size tavsiyelerimden biri de bunlar olacak. İlişkiye girin korkmayın son ana kadar kesmedim. Hurma yiyin ve yürüyün evde. Hurmanın etkisini gördüm ben Doğumda. Aşırı derece kolaylaştırıyor. Rahmi yumuşatıyor.
Neyse zaman geçti hiç bir belirti yoktu hala. Sancı su nişan gibi… en son 3 gün WC’ye gittiğimde sarımsı sümük gibi akıntı geldi akıntı da değil de anlamadım 😁 karnımın düştüğünü hissettim artık Elimi koyduğum da anladım. Dedim ben artık doğuracam😄 öyle de oldu. Cumartesi günü 2 Mayıs da evdeyiz. Birden ağrılarım oldu. İlk kez öyle ağrı yaşıyordum ama ne olduğunu da anlamadım tabi, kasıklarımdan başladı benim. Dedim bu sancı hemen dk tuttum baktım 10 dk da bir geldi sonra 5 Dkya düştü dayanılacak gibi değil ölüyorum. Eşim de durum ciddi gidelim dedi ilk çocuğumuz olduğu için hiç bir şeyden haberimiz yok 😄 dur dedim doktora yazayım. Yazdım 5 dkya düştüyse gel dedi. Arabaya bindim arabada 3 dk ya düştü artık dedim yolda mı doğurucam yoksa ne oluyor. Neyse şükür hasteneye gittim. Hemen muayene ettiler ve 4 - 5 cm açılmam olmuş. Doktor yatırıyoruz dedi kendi sancılarıyla olacak dedi yattım. Zaman geçmiyordu tek başımaydım. Çok zordu kimseyi almadılar. Nst ye bağlandım sancılarım var ama bebek hareketsizdi. Yemek yememiştim. Yukarı odaya çıkardılar yemek yemen lazım dediler. Ama sancıdan ölüyorum nasıl yiyeyim dedim. Çorba falan içebildim. Sonra zaten doktorum geldi ve doğumhaneye indirildim. Doktorum muayene etti. Artık 6 cm açılma olmuş bile. Sonra serum taktılar bundan sonra çok daha ağrın olacak dediler epidural yapalım dediler yok dedim istemiyorum. Zaten hiç bir şey hissetmedim o sancıyı, en son artık tam kıvama geldin dedi doktor. Ebeler geldi sancın geldikçe ıkın dediler, ama çok zordu. Yapamıyorum dedim çok zorlandım. En son artık alıyoruz dediler sancı odasından çıktım çıkarken ebem sancın olunca çömel ve ıkın dedi sancım hep vuruyordu zaten. O an da geldi ve çömeldim ıkındım. Neyse yatırdılar beni doktor geldi ve artık bitmişti her şey ıkın dedikçe ıkındım bir yandan da ebe karnıma bastırdı, ya 1 ya da 2 defa ıkınmısımdır ondan sonra bir an da bir sıcaklık hissettim ve bebeğim çoktan doğmuştu bile. Allahım o kadar güzel bir şey ki. O an bebeği görünce o sancılar o ağrılar hepsi geçiyor gidiyor.🙏🏻
Çok şükür sağlıkla doğurdum. Çok zorlandım, çok zordu ama kendi sancılarımla hiç bir şey istemeden doğurdum, kolay çıktı bebek😁 ama çıkana kadar ki zaman aman diyorum. Ama her şey geçiyor. (İftar vaktinde doğdu 19.50 de geldi bebeğim 2850 kilosu ve 48 cm doğdu) (doktorum çok rahatlattı beni, ebeler de öyle doktor seçimi çok önemli)
şunu söyleyim bir de sancı sırasın da hep Allah’a sığındım ve Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm çektim.
Oğluşumun adı ilkcan göbek adı doktorumuz kendi adını koydu 😁
Sizlere tavsiyem yukarıda yazdıklarım, umarım sizlere de hayırlı doğumlar nasip olsun, sağlıkla kavuşun bebeciklerinize🙏🏻
@NaimeYilmaz @adm sabitler misiniz