Dorista
Pardonda tutan nasıl tutmayana niye tutmuyorsun demiyorsa tutmayanda tutana yazık gunah mantıklı davranın diyemez. Ben ve benim gibi gebeler tutuyoruz diye mantıksız mi davranıyoruz? Benim gebeliğimde bir sıkıntı yok hanfendi bi riskimde yok tansiyonumda yok gayet sağlıklı bi gebelik geçiriyorum o yüzden tutmamak icin bi sebebim yok.
3 ltr su içmekte zorunda değilsin, Herseyin fazlası zararlı olduğu gibi cok su tüketiminde zararları var. İsterseniz bi araştırın 🙂
Gunde 1,5/2,5 ltr su içmek yeterlidir. Buda zaten ortalama 10 su bardağına tekabül ediyor ki bende onu yatana kadar zaten içiyorum. Ki farzedin ki o gün içemedim 2 bardak içtim diyelim. Allah vücudumuzu oyle yaratmış ki bebegi yine sivisiz bırakmıyor. Vücudumuzun %70 zaten sıvı. Sivi tuketmediginizde Bebek vucumuzun %70 olan sıvıdan emmeye başlıyor. Ama onun içinde artık baya sivisiz kalmak lazım. Ki yedigimiz besinlerde bile sebze/meve bile sıvı varken sivisiz kalmakta biraz mümkün degil.
Yanı o yüzden ben oruc tutmakta sorun göremiyorum gebelikte sıkıntı yoksa. İftarda ki ve sahurda ki besinlere dikkat edilirse ki çoğu doktorda bunu söylüyor bi sıkıntı olmaz Allah’ın izniyle. Ayrica gunah olsaydi zaten Allahuteala gebelere haram kılardı. Oyle bi haram olmadigina göre sizde gunah diyemezsiniz. Biraz siz mantıklı düşünün bence