Eemmyy İkili tarama testinin amacı; Down sendromunun gebeliğin çok erken dönemlerinde yani 11 ila 14 üncü haftalarında uygulanan bir tarama testidir. Doktorum ultrasona göre gerek yok 4 lü hepsine bakılıyor demişti.
Üçlü test anne adayından 16 ila 18. gebelik haftalarındaönerilen bir kan testi olup, fetusa ait Down sendromu, trizomi 18 gibi zeka geriliği, kromozom bozuklukları, beyin ve omiriliğe ait problemlerin taranmasıdır. Bizim daha haftamız gelmediği için bakılmadı . Birde 4 lü test daha net sonuç verildiğini biliyorum .
Dörtlü tarama testi diğer ikili ve üçlü testler gibi Down Sendromu, nöral tüp defekti (NTD) ve Trizomi 18 adı verilen hastalıkların bebekte olma riskini belirleyen bir tarama testidir. Yani, ikili test ve tüm tarama testleri gibi bebekte hastalık olup olmadığını değil sadece o hastalıkların o bebekte bulunma riskini belirlemektedir.