Aylar boyunca bu uygulamada belki yüzlerce doğum hikayesi okuyup kendi doğumumun hayalini en pozitif haliyle yaşattım zihnimde. Ve bir gün heyecanla bu hikayeyi paylaşmayı diledim.
Minik prensesim kucağımda artık ve 9 gündür hayat onunla bambaşka.
Öncelikle hamileliğim çok sorunlu ya da zorlayıcı değildi ; hiç mide bulantısı yaşamadım, son aylara doğru önce gebelik şekeri sonrasında da gebelik ürtikeri ( pupp ) ile tanıştım. Diyet uygulaması ile kontrol altına aldık diyabeti ama özellikle son üç hafta Pupp illeti beni epey zorladı hatta gece uyutmadı; en büyük yardımcım ise saf zeytinyağ oldu ( sıkıntısı olanlara iletmiş olayım)
Artık bir an önce kavuşmak istiyordum miniğim; 40. Haftama geldim hala bir belirti yoktu ; malum korona günlerinde tetiklemek için yürüyüş vs imkanı olamıyordu. Ancak eve pilates topu aldım ve sanırım onun etkisini gördüm rahimde yumuşama 38. Haftamda çatı muayenemde başlamıştı.
Onun dışında 37. Haftamdan itibarende hurma yedim günde 5-7 tane
40+1 olduğum gecenin sabahında hafif hafif regl sancıları gibi bişeyler hissetmeye başladım.Acaba dedim kendi kendime sonra tuvalete kalktım ve sızıntı şeklinde bir şeyler geldiğini hissettim , tam ayırt edemedim akıntı mı idrar mı su mu ? Pembemsi olduğunu görünce bu farklı bir durum dedim biraz beklemeye karar verdim eşime de söylemedim, bir iki saat bu sızıntı devam etti; suyun önden gelmesi riskli olabilir diye duymuştum o nedenle eşime ve doktora söylemeye karar verdim. Doktor çok hareket halinde olmadan evde üç beş saat beklemeye devam et dedi.
Doğuma eşlik edecek arkadaşımda olan ebemize de haber verdim o duşu bile oturarak almamı tavsiye etti, öyle de yaptım ayakta olduğum her an su sızıntısı artıyordu, o aşamadan sonra depend koydum rahat oldu.
Saat artık 14.00 civarıydı çantamızı da kontrol edip evden çıktık maceralı bir yolculuk başladı çünkü o gün sokağa çıkma yasağı vardı , polisler iki kez çevirdi bizi durumu söyledik devam ettik İstanbulu böyle görmek de muhteşem bir ayrıcalıktı , kızımız da gfarkını konuşturdu☺️
hastaneye saat 15.00 civarı ulaştık, Nst de sancılarım çok yüksek deildi suyum da geldiği için suni sancı taktılar , ebe açıklığa baktı 2 cm di, 4 cm olunca epidural takarız denildi ; sancılarım artmaya başlamıştı. Yaklaşık 2 saat içinde 4 cm e ulaştık ve epidural takıldı işte ondan sonrası tam bir konfor. Güle oynaya bekledik tam açıklığı :) Ebemiz inanılmaz tecrübeli olduğu için yaptırdığı hareketler pilates topunda zıplama yürüme vs açılmayı gayet hızlandırdı ve Saat 22.00 de tam açıklık haydi Doğumhaneye dendi ve heyecan başladı
Bebeğim malesef hala yukarıda oluğu için ıkınma aşaması birazcık zorladı ama nihayetinde sadece yarım saat sürdü; ve ben minik mucizemi 22.30 da kucağıma aldım. İşte o an paha biçilemez , anlatılamaz tarifi izahı yok gerçekten.
Mesela hayatınızda en mutlu olduğunuz anı hatırlayın o anki duyguları ; işte onu 100 le falan çarpın 🥰🥰Hayatta başınıza gelebilecek en muhteşem duygu ve bu güzellik için herşeye değer; sancıılat ağrılar hepsi geçip gidiyor bir anda. Bebişim çok minik doğdu 2800 kg 48 cm boy ; 3 dikişim vardı ama ıkınmalar sırasında biraz kuyruk sokumu etkilendi onun ağrısı oldu bir kaç gün oturup kalkarken zorladı ama sonrasında geçti. Oldukça uzun anlattım ama şu dönemi merak içinde bekleyen anne adaylarına tavsiyelerimi de yazmak istedim, umarım faydası olur herkese☺️
- Tek başımızaydık aileler yoktu malum ama bunu drama dönüştürmedik her adımdan keyif almaya çalıştık.
2.Hamileliğim boyunca kolay bir normal doğum yapacağıma çok inandırdım kendimi ilk doğum zor olur dediler ama ben hep etrafta kolay yapanların güsel hikayelerini kendime uyarlamaya devam ettim çok inandım.
- Son bir ay corona nedeniyle evden adımımı atmadım haliyle hareketli deildim ; bu durumdakiler korkmayın gayet de rahat doğum olabiliyormuş
- Mutlaka ama mutlaka epidural normal doğum yapın arkadaşlar, saatlerce açılma beklerken o büyük sancıları çekmeyin yorulmayın, bu süreci keyfe dönüştürün
- Hayat size bir mucize veriyor ve en doğal haliyle bu mucizeyi karşılamak gerçekten muhteşem eğer hiçbir engeliniz yoksa normal doğumu tercih edin , ama sezaryen gerekliyse tabi ki yapacak bir şey yok
- Bir iki saat içinde ayaktaydım, hiç öyle yatıp hasta modunda takılmadım gayet hareket halinde bebeğimle kolaylıkla ilgilendim
- Bir haftanın sonunda 8 kg gitmişti toplamda 17 kg aldım.
Benim hikayem sürecim böyle son buldu; şimdi prensesimle mutlu yarınların hayaliyle tatlı tatlı geçinip gidiyoruz☺️ Her birinize benimki kadar güzel pozitif bir doğum süreci diliyorum; sormak istediğiniz ne olursa yazın elimden geldiğinde yanıtlarım
sevgilerimle