Merhaba arkadaşlar öncelikle doğum hikayemi anlatıp anlatmamak konusunda kararsız kaldım. Çünkü kolay doğum hikayeleri insana moral verirken ne yazık ki zorluk çekerek doğum yapanların hikâyesini okumak ne yazık ki insanı korkutabiliyor. Ama yaşadıklarımı kimse yaşamasın en azından önlem alsınlar diye anlatmak istedim. Hesabımın şifresini unuttuğum için yeni hesap açmak zorunda kaldım. Gelelim hikayeme. Bir yıl hamile kalmak için uğraştım meğerse göbek düşüklüğü varmış onu yerine getirince öbür ay hamile kaldım. Hamilelik boyunca hiç kilo almadım aksine kilo verdim çünkü nerdeyse doğuma kadar hep kustum. Kan değerlerim hep düşük çıktı demir ilacı verdiler ve ne olduysa demir ilaçlarından sonra oldu. Bende aşırı derecede kabızlık yaptı. Iki üç sefer başladım her seferinde aynı sorun olunca bıraktım. Artık doğum yaklaştı son haftalar derken malum virüs yüzünden kontrole gidemez olduk. Bu sırada yeni eve taşındık artık herşey hazır doğuma gün sayıyoruz derken birgün tuvalete gittim aslında kabız da değildim ama tuvaletten çıktıktan sonra makatta aşırı bi ağrı hissettim o gün geçer diye bekledim ama aynı ağrı obur günde devam etti sonraki günde devam edince dayanamayıp acile gittik. Ben aslında genel cerraha görünmek için gittim ama hamileyim diye kadın doğum servisine götürüldüm. Ben doğumla ilgili bisey yok desem de ebe alttan muayene etti sonra doktor geldi oda alttan muayene etti ultrasonda baktı. Nst ye bağladılar idrar tahlili falan derken beş saate yakın nst de kaldım ben. Sonra dr lavman yaptı tuvalete gidince elime iki büyük meme geldi çıktım doktora anlattım ilaçları düzenli kullan geçer bi kaç güne kadar dedi. Fitil ve krem yazıp gönderdi beni. Eve geldim kullandım ama hic bi şekilde ağrım geçmedi. Iki gün evde yine aynı acıyı çektim. 36+4 oldum o gün tuvalete gittim ve elime iki büyük meme geldi ve öylece dışarıda kaldılar ben ne kalkabildim ne hareket edebildim. Hemen eşim ve ablam gelip beni hemen özel hastaneye götürdüler. Ordaki genel cerrah hemen Sezeryan a alinip hemoroid ameliyatı ve sezeryan i birlikte yapmaları gerektiğini ancak bebek küçük olduğu için yoğun bakıma alınması gerektiğini söyledi. Orda yeni doğan yoğun bakımı olmadığı için şehir hastanesine gittik. Orda yine kadindoguma götürdüler beni dr gelene kadar nst de kaldım yine dr geldi alttan muayene edecekken hemoroid memesini görüp şaşırdı sen bu acıya nasıl dayandın diye hemen genel cerrahı çağırdı dr gelip nst odasında muayene etti ve kadın doğum dr uyla birlikte konuşup doğumu baslatmayacaklarini ama ameliyatı spinal yapmaya karar verdiler. Ameliyatta tansiyonum yükselirse kadın doğum dr u gelip bebeği de alacaktı. Beni hemen götürüp hazırladılar ameliyat için. Sonra ameliyathaneye indim o an sadece bebeğimi düşündüm ya erken doğarsa bu hastalık döneminde yoğun bakıma alınırsa ben ne yaparım diye. Neyse hazırlık yaptılar spinal yaptılar hiç hissetmedim ama iğne yapılır yapılmaz ben bayılmışım sonra norolojik bi atak geçirmişim. uyandigimda ameliyat bitmek üzereydi hepsi başıma geldiler bisey hatırlıyor musun beni duyuyor musun diyorlardı bense onlara bebeğim nasıl diye sordum bebeğin iyi asıl sen nasılsın dediler konuşamadım bile kendimden geçtim beni alıp mr a götürdüler. Ben çektirmek istemedim ama bayıldım diye çekmek zorundayız dediler. Kayinvalidem gelip onay verdi çektiler ordan nst ye gittik 3 saat nst de kaldım ordan kalp dr una gittik o muayene etti beni yani ameliyata saat 19 da alındım odaya gece 1 gibi geldim. Çok zorlu bi süreçti ama dr ve hemşireler çok iyi davrandılar bana. Hamile halimle ameliyat olduğum için hepsi üzüldüler halime. Ama ameliyat olduğum için erken doğum riski vardı bende dua ediyordum bebeğim dayansın en azından kendimi toparliyim bebeğim de ne kadar dursa o kadar ciğerleri gelişir diye. 10 gün dayandı bebeğim 38+0 da sabah bi sancıyla uyandım dk tuttum duzensizdi bende uyudum akşamüstü sancılarım biraz kendini belli edince kaynanamı aradım geldiler beni hastaneye götürdüler ama ben dogum yapacagimi sanmıyordum sadece kontrol etsinler için rahat etsin dedim. Gittim yine nst ye baglandım. Eve ye ameliyatı anlatınca sen sezeryan olursun dedi alttan muayene etmedi. Dr ameliyattaydı aradı dr alttan muayene et doğum başlamış mi dedi öyle deyince gelip alttan muayene etti 2 cm açılma var dedi. Sonra gidip dr la konuşup gelcem dedi gitti geldi ve beni doğuma hazırlamak için odaya aldı. Birden odaya altı yedi ebe gelince korktum bende. Meğerse kaynanamın arkadaşlarıymış gelnelerden bi kaç tanesi. (Kaynanam başka hastanede hemsire) Gelip beni hazırladılar moral verdiler. Dr biraz geç geldi o gelene kadar nst de kaldım ve dua ediyordum alttan muayene etmesin diye çünkü çok canım yanıyordu. Dr geldi alttan muayene etti ve 4 cm açılma var dedi o muayene ederken suyum patladı. Dr açılma iyi bekleyelim dedi ebeler ona durumu anlattı daha on gün olmuş ameliyat olalı ıkınamaz dikişleri patlar dediler o zaman sezeryan a alın dedi zaten damar yolu falan açılmıştı sonda taktılar ve hemen götürdüler yine iğne yapıldı ve başladılar evet acı yok ama his var. Ve bastırdıkları an öyle bi bağırdım ki sanki normal doğum yapıyormuşum gibi bağırdım sonra anestezi dr u bebeği gör sakinleştirici yapcam dedi bebegimi gördüm çok küçüktü hemen götürdüler bana iğne yaptılar sonra odaya gittik bebeğimle birlikte. Bebeğim hemen emdi çok şükür sütüm geldi. Ben o kadar narkozdan ilaçtan sonra sütüm gelmez diye korktum ama çok şükür geldi. Ama meme uçları çok yara oldu bebeğim bugün 16 günlük oldu hâlâ emerken ağrıyor meme uçları. Ama bebeğim sarılık olmasın diye canım yana yana emzirdim ağlayacak kadar acısa da bırakmadım bebeğimi. Gelelim tavsiyelere:
- Meme uçları için iki krem aldım fayda etmedi. Zeytin yağı şişliğini aldı. Karbonatlı su ayva çekirdeği jeli iyi geldi. Tabi bide kendi sütünüzü sürebilirsiniz.
- Ben depend kullanmadım çünkü kanama oluyor evet ama serum yapıyorlar ve o kanamayı kesiyor bi hafta falan sonra başlıyor kanama.
- Arkadaşlar spinal bağırsakları tembesllestirico etkisi oluyor o yüzden bağırsakları çalıştıracak kayısı kompostosu mutlaka yapin.
- Ben gece 11.30 da ameliyattan çıktım sabah 8 de sondayı çektiler evet can yakıyor. Sonra ayağa kalktım ilk kalkış evet zor karniniz yarılacak gibi geliyor. Akşam saat 2 de gazım çıktı. Gazım çıkmıyordu sonra beş dk arayla dört sefer nescafe içtim o iyi geldi herhalde.
- Bol bol yürüyüş yapın çok iyi geliyor.
- Kıyafetleri yeni doğan alın 0_3 büyük geldi benim kızıma.
Arkadaşlar doğumdan korkmayın sezeryandan korkmayın. Bana sorsaniz hemoroid ameliyatı çok daha zordu. Ve tabi spinal in tek dozu bile bel ve baş ağrısı yaparken ben 10 günde 2 kere bu iğneden yedim ve etkisini iki kat fazla yaşıyorum. Bağırsaklarım nerdeyse hiç çalışmıyor. Tuvalete korma korka gidiyorum ama geçecek diye dua ediyorum sabrediyorum. Bu arada bebeğim 3120 gr 50 cm doğdu. Bu arada sağlık ocağında verilen d vitamini bebeklerde kabızlık yapıyor dediler iki gün kullandım bebeğim çok gazlandi sancılandı o yüzden kullanmıyorum. Aklınızda olsun bu arada çok uzun oldu kusura bakmayin. Yaşadığım acıları kimsenin yasamamasi ama bu mutluluğu herkesin yasamasi dileğiyle🙏. Hepinize dua ettim doğurama kadar rabbim hepinizin yardımcısı olsun allaha emanet olun😘😘