Herkese merhaba, sıra banada geldi sanırım. Burda doğum hikayemi paylaşıp happykidse geçme sırası ☺️ en başından başlamak gerekirse hamileliğimi öğrenmek biraz çileli oldu, Ağustos ayıydı tatilden dönüyorduk ve havalimanında başlayan dayanilmaz bir karın ağrısı geçmek bilmeyen sancılar ile ertesi geceyi acilde geçirmiştik eşimle. doktorlar neyim olduğunu bulmak için kan testi vs yaptılar sonuçlara bakarken 1.5 hftalik hamilesiniz hayirli olsun dediler. Ben pek beklemiyordum ama eşim zaten kan verirken bile bak gör kesin hamilesin diyordu ( son bı aydır korunmayı bırakmıştık, açıkçası ben bu kadar kolay hamile kalabileceğimi tahmin etmediğim için emin olamamıştım hamile olduğumdan) hamileliğimi böyle öğrendim bir gece yarısı acilde.. sonra ki günlerde ağrılarım sancılarım devam ediyordu doktorlar bir türlü bulamadı, zaten hamile olduğum içinde herşeyi deniyemiyorlardi. 1 hafta boyunca dayanamayacak ağrılarla acil yollarını tavaf ettik sonra biraz doktorların dediklerini biraz araştırma ve birazda vücudunu tanimayla gaz sancılarım olduğunu anladım. İlk defa çektiğim için bilmiyordum tabi. İlk 3 ay gaz sancısı her gece mide bulantısı ve eklem agrilariyla geçti. İkinci 3 ay daha rahattım henüz karnimda çıkmamisti hamile gibi değildim bir tek burun tıkanıklığı beni zorluyordu ara ara kanama yapıyordu burnumda (hormanlara bağlı burun etim büyümüş KBB doktoru öyle dedi). Son 3 ay ise biraz daha zordu virüs nedeniyle evden cikamadigimdan yurus yapamadım günlük rutinim değişti derken birde üşuttum 36. Haftada ağır bı soğuk algınlığı geçirdim herşey bu hafta basladi bu hastalığın etkisiyle hamilelik beni çok etkilemeye başladı uykularımı hareketlerimi ara ara gelen yalanci sancilar vs derken bu çocuk ne zaman gelecek bir an önce doğsun vs diye düşünmeye başladım 36+2 de doktor kontrolum vardi, doktor herşey yolunda dedi ben ise sezeryan fikrini sordum oda 38 den sonra başlıyoruz dedi. 37. Haftanın ortalarına kadar hastaligim devam etti yorgunluktan halsizlikten bitmiştim yemek yiyemiyordum ki 1 haftada 2 kilo verdim hasta olunca insan haliyle Corona virus ten 2 kat korkuyor bende Sezeryan olup bebeğimi kucağıma almayı düşünüp duruyordum ,kendi kendimi kimbilir kaçıncı haftada gelicek 41 42 haftada doğuran var, nasıl bekliycem nasıl dayanicam diyip duruyordum. 38. Haftamda doktor kontrolüne gittim, biraz iyileşmenin de verdiği rahatlamaya evde açma germe egzersiz pilates top vs ne varsa yapmıştım o gün. Akşam 7 de kontrol gidip hem çatı muayenesi olucaktim gene sezeryan hakkında bilgi alicaktim. Doktora ultrasonda bakti 3300 kilo herşey normal gidiyor dedi bide çatina bakalım dedi soktu mağaraya elini (biraz acitmiyor değil ama sonraki süreçte çekilen acılar kadar değil) bı sağ bi sol senin 4 cm açıklığın var şaka gibi dedi, hiç ağrın sızın sancın yok mu dedi. Benimde karnımın altı ağrıyor ama bana göre çok hafif dedim herhalde bu ağrı normal ağrı herkeste olan hamilelik ağrısı, doğum ağrısi böyle değil daha şiddetlidir. Neyse doktor çatin iyi normal doğum yapicaZ yatisini veriyorum dedi. 8 de yatisim yapıldı. Saat 9-10 gibi %5 lik suni sancı bağladılar. Sancilar 11 gibi başladı ama çok hafif gene dayanilmiycak gibi sonra 2 3saat böyle geçti tekrar çatı için geldiler hala 4 cm. Sürekli nst bagliydim doktor bebek strese giriyor doğum kanalına girmiyor dedi suniyi keselim bı hap söyledi ismini bilmiyorum onu verelim alttan sabaha kadar bekleyelim belki kendi sancin gelir gelmezse sezeryani düşünürüz belki dedi gitti.sabah 7 ye kadar bekledik sabah 7 de kendi sancılarım geldi 2 dk bir 20 saniye sürüyordu ama hala normal düzeyde bı agriydi benim için Güle oynaya takılıyorduk eşimle odada. 8 gibi doktorum geldi catima bakmaya 5 6 cm olmuş dedi birazda yolu açtı eliyle ama yetmez bebek kalp atışları normalse tekrar suni vericem dedi bakti nst ye normal bu sefer %10 Luk suni verdi ( bu oranları serum üstünden gördüm) agrilar bu saatten sonra benim için başlamıştı 8.30 9 gibi 1 dk bir gelip beni benden alıyordu duvarlara vurmalar eşimini elini morartmalar vs gerçekten çok siddetli ağrılardi. En son dayanamadım eşime ben sezeryan oluca çağır doktoru dedim bastım doktor tuşuna geldi baktı açıklığıma 7cm dedi bende ben istemiyorum normal doğum uyutun beni sezeryan olucam ben diye ağlıyorum 😂 sonra biraz eliyle içerde hareketler yaptı bı 10 dk sonra suyum geldi bastım gene tuşa doktoru çağırmaya dedim suyum da geldi artık alın bebeği tekrar baktı catima çok iyi dedi bu açıklığa sezeryan olmaz dedi bı iki kez ikın bakalım dedi bende ikindim ama tüm katı inletiyorum doktorda haliyle bagirmaman gerekli nefesin sana lazım büyük tuvaletini yapar gibi ikin bebeğin için hadi geliyor vs diye moral verici sözler söyledi. Çok güzel ikindin geliyor bebek dedi hemen dogumhaneye dedi beni aldılar çatala. biraz çok zorladım hem ağrılardan hem acemilikten doğru düzgün ikinamadim bağırdım hep (sonraki 1 gün boyunca boğaz ağrısı çektim 😔) lütfen çıkarın artık diye bagiriyordum, sonunda 2 3 dk sonra bebeğim aktı içimden saat 10.00 da hemen üstüne koydular öpturduler sonra temizlemeye aldılar . Sonra bebegin eşiğini çikarttilar. Burda da en az doğum kadar acım olmuştur sanırım karnıma bastırdılar çünkü. Ama bebeğime odaklandigimdan acılar çok koymadi bana. Sonra dikişlerim atıldı. Düzgün ikinamadigimdan bana göre fazla dikisim oldu doktora sordum 5 -6 tane içten ve dıştan var dedi. Dikişler de bitince beni odaya aldılar . Bebeğim 3000 kg 49 cm doğdu. 38+1 de 17 Nisan’da.
Suni sancı ile normal sancı arasında fark var mı bilmiyorum malesef ama benim tecrübem sanki suni daha ağrılı ama daha hızlandırıcı gibi.
Çamlıca Medipol Hastanesi’nde Ayşe kavasoğlu doktorumdu. Çok ama çok memnun kaldım, güler yüzlü destekleyici anlayisliydi kontrollerim boyunca. Doğumda da gayet ilgiliydi sağolsun onun sayesinde normal yaptım denilebilir, her zaman destekledi gaz verdi yaparsın çok iyi gidiyorsun diye onun sayesinde bende güç buldum. Sağlık sektöründe olumlu piskoloji çok önemli bence, doktorunuzdan ve size olan yaklaşımindan memnun değilseniz kesinlikle değiştirin doğumda çok zorlanırsınız. Sonuç olarak 5 günlük taZe anneyim tüm acılara rağmen bebek sahibi olmak gerçekten en büyük şukür sebebi. Rabb’im canı gönülden isteyen herkese nasip etsin. Biraz uzun oldu hakkınızı helal edin. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım. Teşekkür ederim vakit ayırdığınız için ☺️🌺