Merhaba arkadaşlar bende gebeligim boyunca burdaydım ve sonunda 39+2 de oğlumu kucağıma aldım çok şükür. Hamileliğim çok güzel geçti diyebilirim çok mide bulantim olmadı, sürekli gezdim seyahat ettim evde işlerimi yaptim. Ilk aylarda bir yolculuk sonrası lekelenme gibi kanamam oldu tabi çok korktum ağladım hemen doktorumuza gittik çok şükür birşey çıkmadı bazı gebeliklerde yorgunluğa bağlı yada yolculuk sonrası yada az su tüketiminde oluyormuş. Şu içmeyi fazlalastir evde dinlen kendini çok yorma dedi 3 gün protestan hap olarak kullandım. Sonrasinda birkaç sefer daha kanamam oldu tabi hepsinde korktum ama dinlenince geçti. Evde ağır işler yapmadım. Sonra detaylı ultrasonda doktor suyumun sınırda olduğunu söyledi. Internette araştırdım ki büyük hata iyice panik oldum. Havuç suyu iyi geliyormuş hemen içmeye başladım gunde 4 5 litre su içiyordum diğer ay kontrolde doktorum suyumun iyi olduğunu söyledi. Sonrasinda bebegin gelişimi 2 hafta geride dedi tabi ben yine ağla bebeğimi besleyemiyorum yetemiyorum hissi. Halbuki beslenmeme aşırı dikkat ediyordum. Et balık yumurta kaşar meyve yediğim muzun ictigim sütun haddi hesabı yok falan neyse diyetisyene yönlendirdi gittik bilgi verdi benim yaptığım şeyleri söylüyor 3 gün sonra gelin dedi. Ordan çıktık eşime ben gelmicem zaten düzenli besleniyorum biraz fazla yerim dedim. O hafta zorla zorla yedim hergun et gunde 2 3 muz 2 3 bardak süt çiğ badem fındık cevize yüklendim bir haftada 650 gr almış bebeğimiz. Eşimle mutluluktan havalara uçtuk😀 hep normal doğum istiyordum çok dua ettim hep araştırdım okudum gebe okuluna gittim burdan takip ettim zaten hamileliğimin başından beri aktiftim yürüyordum. 37. Hafta cati muayenemde doktor catimin müsait olduğunu söyledi herşey iyiydi yumuşama var dedi. Son ay günde 1 saat tempolu yürüdüm, hurma yedim , merdiven inip çıktım 8 katı iki kere inip çıkıyordum 2 şer basamak bacaklarımı aça aça, küvette sicak suda squat yapıyordum , plates yaptım 8. Aydan itibaren hergun, son hafta emekleyerek halıları sildim. 6. Ayda ilişki sonrası kanamam olduğu için yasaklanmisti oyuzden ilişkiye girmedik . 39. Haftada kontrolüm vardı inşallah açılmak vardır diye dua ede ede girdim ama yine yumuşama vardı ama açılma yoktu. Corona iyice psikolojimi bozmaya başlamıştı nasıl olcak ya iyice artarsa diye sürekli endiseleniyordum. Doktorum bizim için erken diye bişey yok bebek gelişimini tamamladı hem kendini hem bebeği strese sokuyorsun bence yarın suni sanciyla doğumu başlatalım %80 yapabilirsin %20 sezeryana döner dedi Bende zaten bi an önce doğsun istiyordum kafamdaki soruları sorup rahatlayınca kabul ettim. Eve geldim son hazırlıklarımi yaptım sevdiklerime haber verdim. Suni sancı olunca korkutanlar deneme diyenler oldu Endişeyle korkuyla heyecanla ağladım bile ama vazgeçmedim . Sunuda söylemek istiyorum hamileligim boyunca dua ettim , yasin meryem inşirah inşikak sürelerini bol bol okudum ve iman gücüyle Allahım yardım etti çok şükür özellikle meryem süresinin çok faydasının olduğunu düşünüyorum. Doğuma gideceğim gece de bol bol okudum dua ettim duşta sıcak suda oturdum squat yaptım köpek hareketi yaptım . Ertesi sabah erkenden kalktık bikac lokma bişey yedim tabi korkuyla heyecanla yine ağladım.hastaneye gittik beni hemen doğumhaneye aldılar hatta ben geri cikcam zannediyordum eşime anneme bile sarilamadim içeri girince çıkarmadılar bi an vazgeçmek istedim kötü oldum sonra kendimi sakinlestirdim. Önlük giyip çatıya aldılar ebeye kaç cm açıklığım var dedim 3 cm dedi çok sevindim. Saat 9 a geliyordu odaya aldılar lavman yaptılar sonra serumu taktılar kalp atışlarını dinliyolar 10 gibi ağrılar gelmeye başladı yatarak karşılamak zor oluyor ama dayanilmicak gibi değil. Sürekli ayet-el kürsi okudum ve Rabbi yessir velâ tuassir Rabbi temmim bi’l-hayr bu duayı okudum defalarca defalarca. Sonra ayağa kalkmak hareket etmek istedim. Ağrılar geldikçe comeldim squat yaptım bacaklarımı sağa sola esnettim. Ağrıları ayakta karşılamak daha kolaydı. Sonra doktorum geldi suyumu patlattı 6 cm olmuş açılmam. Ağrılar siddetlenince epidural nasıl olur dedim doktoruma anestezi doktorunu yönlendirdi ondan bilgi alıyorum bi yandan. Sonrasinda bas ağrısi oluyor diye duymuştum olabilir dedi istemiyorum dedim. Bu ara gelen giden alttan muayene ediyor artık acımaya başladı. 11 buçuk gibi doktorum geldi ikinma provası yaptırdı bikac defa dediğini yaptım harika çatala alıyorum dedi. Asıl zoru ozaman başladı benim için. Ağrılar geldikçe ikin dediler. Ikınıyorum olmuyor 4 5 defa güçlü ikindim. Iri yarı bir ebe karnıma bastiriyor ölüyorum birak beni diye bağırdığımi hatırlıyorum. Kesi attılar sonra güçlü bi ıkınmadan sonra oğlumun sesini duydum. O an herşeye bedeldi. Onu kucağıma verince hüngür hüngür ağlamaya başladım. 11:53 te 3300 kg 52 cm doğdu canım oğlum. Gerçekten muhteşem bir deneyimmis. Bebeğimi giydirirlerken eşini cikardilar o kolaydı, sonra dikislerim atıldı kaç tane var sormadım ama hissettim. Sonra çataldan odaya yürüyerek gittim. Annemi aldılar yanıma birbirimizi görünce nasıl ağlıyoruz. Çok çok güzel tarifsiz duygular. Allahım isteyen herkese nasip etsin. Çok uzun oldu kızlar kusura bakmayın ama ben hep merakla okurdum doğum hikayelerini kimi zaman umut oldu kimi zaman okumadan kapattım. Sormak istediğiniz birsey olursa seve seve cevaplarım 😊