Ben burada çoğu kimsenin doğumunu okudum. Bana fikir oldu. İstedimki benim doğumumda size fikir olsun.
Bu sabah 5.24 te uyandim sabah namazina. Namazdan sonra gaz agrisi gibi sancimin oldugunu farkettim. Bagirsaklarim bozuldu yada gece usttum mu acaba dedim ama belimde surekli bi agri yarim saate gelip giden bi agri. Esimi ugurladim 7de. Seni bugun cagiririm yakinlarda ol dedim. Uyuyamadm bacaklarim cok sizliyordu bide korku vardi haliyle. İlk dogumum bi anda suyum gelmisti agrim son zaman olmustu epidural taktirmistimda sadece cok az sknti cekmistim epizyosuz Erken dusuk dogum agirlikli bi bebegi dogurmustum. Bu kez bebek 37+5 haftalikti buyumustu kilosunu filan bilmiyordum son bu koronadan dolayi gidememistim 1 aydir doktora. Neyse kuran okudum okumam gereken dualari ogrendim okudum iki arkadasima yazdim dua istedim. Yanimdada 2 yasinda bebegim uyuyor. Ondan guc almaya calistim cok uzuluyordum onu bugun birakip gidecegim icin. Yattikca agrim hafifliyor ayakta dolastikca hissedilir hale geliyordu. Bacaklarim cok sizladigi icin yurumeye usendim acikcasi. Birde ebeyim, dogumun basladigini hissedersen bol yuru hareket et diyen ben degldim sanki. Ama olmuyormus cok yorgun halsizdi bacaklarim. Oglene kadar agri cok ara ara geldi belli belirsizdi. Sonra belimde ve kasiklarimda surekli bi sizlama vardi. Aksama kadar bekledim bebek hareketlerini hissedemiyordum . Oyle gelip giden agrida olmayinca Bi gidip muayene olmak gidisati ogrenmek istedim. Ata saglik hastanesinde p.e doktora takipliydim. Acilden giris yapip girdim. Tam nst olup muayene edilcem sansima doktoe hastanedeymis tesadufen aradi ebe hanimda hastaniz geldi onu muayene etcez deyince doktorda ben onu 1 aydir gormuyorum hemen benm yanima gelsin demesinmi. Kayit actirdim birde para odedim🙄 doktor hanima hareketlerin az oldugunu kasiklarda ve belde surekli agri oldugunu gidisati ogrenmek icin geldigimi soledim. Bu bebekte solunum hareketi yok kalp atislarj var ama ben hemen seni yatircam dedi istemedim hayir kesnlkle kabul etmem bu bebek hipotonik yani oksijensiz kalmis olabilir dedi ameliyathaneyi aradi ebelere haber verdi kadin resmen beni hemen seseryana alcak. Hayir istemiyorum nst yede bakalm dedm. Benm cok nstsi iyi olupta hipotonik benek doguran ölü bebek doguran hastalarim oldu dedi. Oyle korktumki sonra imza atarsin yatmak istemezsen yoksa cikaramam dedi tmm atarm dedim nasil ebesin sen nasil risk aliyorsun dedi biraz zaman verin yarim saat kendjmi toparlaym dedim hayir ben bekletemem bu bebegi dedi evime gideyim rahatlaym biraz oyle geleyim dedim ben bu saate kadar burdaydim (saat 6-7 civari) bende insanim eve gitcem nobetci doktorda yok oyle ben sezeryana karar verdm deyip gelsende gelmem dedi. Durum cok ciddi olsa boyle diyemezdi. En gec sabah 7de burda olcaksin o zmn su kagida kendi rizamla doktor hanimin yatis onerisini tedavisini kabul etmedim cikmak istiyorum diye yaz imzala dedi. Snra nstye gttm ebeleri aramis ebe oldugumu ayni zamanda ne kadar cok risk aldigimi solemis onlarda skstirdi. Nstde iki kez doktor geldi yanima sabah tok bi sekilde 7de burda ol soz ver dedi nstyi cekti bana gostermedi ben bakabilirmiyim dedm bu bende kalcak tatlim veremem dedi bende tamma bakmak istiyorum dedim gayet normalde cok aman aman agrilarim yoktu ve bebegin kalp atimlari iyiydi . Eve sinirden aglayarak gittim. Ebeydim ama baska ebe tanidiklarimi aradim bebegin basinin yerlesmesinden sonra cok hareket beklemediklerini bebek kalp atislarinin daha onemli oldugunu soylediler. Evet hastaneye gelen hic bir gebeye ultrasonla hareketlerine bakmazdik nst yapar alttan muayene ederdik. Bu arada 4 cm acikligim varmis doktor muayene etmisti unutmusum yazmayi😩 ebe tanidiklarim hersey normal o cikmadan risk almak istememis seseryan yapayim demis dediler. Buca kadın dogum hastanesine gitmeyi planliyordum bi ebe tanidigim vardi orda onunla gorustum biz her onlemi aliyoruz ama tasiyici hastalari tesbit etmek zor cok yogun hasta potansiyeli var tum izmir burda eger durumun varsa iyi bir ozele git dedi. Hemen gazi hastanesinde calisan bana daha oncede sıkısırsan gelebilirsin takipli hasta olmadan bile doguma alirlar diyen ebe ablami aradm allah razi olsun onunla anladtim dogumumu Gazi hastanesinde yapmaya karar verdim. 1 saat yuruyus yaptim . Belime sicak su koydum . Agrilarim 3 dakkaya bi gelmeye basladi ama hafifti . Hastaneye gideyim en iyisi ikinci dogumum nolur nolmaz suyum orda gelir bi anda dogurrum belki vakit kaybetmeyim dedim. Geldim yatisim yapildi muayene oldum 5-6. Cm aciklik vardi ama suyum gelmedi bebek basi geride basi yapmiyordu bu yuzden yavas ilerliyordu eylem. Doktor geldi muayene etti ultrason bakti suyumu actirdi sonra benim o her geldiginde nefes egzersiziyle neredeyse hissedilmez hala getirdigim agrilar birden atak yapti nefes egzersizi filan halt etmis hicbirsey fayda etmedi .Doktora isteklerimi anlattim. Allah razi olsun erhan cagatay cok aciklsyici konustu benide cok iyi dinledi epizyoyu son ana kadar istemedigimi dogumu oldukca normal istedigimi soyledim. Oda tamam kabul bende zaten oyle hemen epizyo sevmem risk gorursem yaparim dedi. Odama goturulmustum yatirilmadan geri dogumhaneye alindim. Oyle agri geliyorduki naisl dayancam diye dusunuyordum dua ediyordum personellerden dua istedim . İyice siddeti artti bi yolu olmaliydi bu agriyi hafifletmenin. İlk dogumumda epidurali 8cmdeyken istemistim yine belimin sancisini cok agir hissetmistim faydasi olmuyor diye bunda kabul etmedim . Keske etseymisim o etki etmedi sandigim epidural aslnda popo agrimi o dogum agrisini bana hissetmemis bilemedim. Ebe lavaboya bile gidemeden cok bsgira bagira her anini hissede hissede son anda dogurdum rahatladim baya. Cocugun ayaklari ciktiktan snra rahatladim. Ama cok cok bagirdim elimde degildi inanilmaz bi histi yasadiklarim.
hamileligim boyunca Allaha cok dua ettim yalvardim kendimi ona teslim ettim. Yalnizca Ondan istedim. Ne anam ne babam sadece gorumcem vardi yanmda esimde geldi ama kimseyi gormedi gozum tek guvendigim Allahti. Her an Allahi anip ondan yardim istedim ve Rabbim beni yalniz birakmadi bana merhamet etti sukurler olsun. Smdi coktan kesilip bicilmis bi sezeryanliydim hersey normal olabilecekken. Sukurler olsun🤲🏻 Kizlar bolca dua edin Rabbime ondan baska yardimci yok . Bunu dogum aninda daha iyi anlarsiniz.
Hastanede hic korona vakasi olmadigini ama elbette gelen hastalarin belirtisi yoksa bilemiceklerini , cok fazla hasta potansiyeli olmadigi icin riskin daha az oldugunu ogrendigim ve doktorlarininda iyi merhametli paragoz yada kendi isini halledip gitmeyi sevmeyen insanlar oldugu icin tercih ettim bu hastaneyi. 3000 liraymis dogum . Sagligim icin vermem gerektigini dusundum ve ani bi kararla iyiki gelmisim. Bence bu hastaneye sans verin kendinize sans verin rAbbinize inanin yalnizca ondan isteyin sonrasi oluyor arkadaslar. Epizyosuz dikissiz sorunsuz saglikla dogurdum cok sukur rabbime. Duami bilen biliyor zaten ayni istedigim gibi oldu sukur 🤲🏻 Her sorunuzu yanitlarim 😊 @Oykutoskuzey @bgmbyaz