Merhaba anneler ve anne adayları ben de doğum hikayemi anlatmak isterim. Yaşadığım süreç bazılarınızın aklına takılan bir soruyu cevaplar belki(yani umarım)
Suyumun kritik seviyede azalmasıyla 38. Haftada doğumu gerçekleştirmek istedi doktorum. Ya suni sancıyla başlatacaktık ya da sezaryen olacaktım. Ben risk almak istemedim ve sezaryene karar verildi.
Öncelikle sezaryen öncesi 12 saat yeme içme yok ❌
hastaneye gittik sabah 10da odamıza yerleştik evrak işleri vs halledilip damar yolu açıldı ve böylece heyecanlı bekleyiş başladı ( ameliyat 13.00daydı).
Size bir önlük(efil efil 😅) getiriliyor ve üzerinizde hiçbir şey kalmadan onu giymeniz isteniyor.
Saati gelince ameliyathaneye indim anestezi doktorum sedyede ayaklarım aşağı sarkarak kambur bir şekilde oturmamı istedi hemşireler yardımcı oluyor size sarılıyosunuz hatta onlara. Epiduralim takıldıgında söylediğim şey ee bitti mi? Sonrasında uzandım ve uyuşmamı kontrol ettiler bu arada sonda takıldı. Doktorum geldi ve operasyon başladı eşimi de bu esnada aldılar içeri. Hiç bir şey hissetmedim sadece karnımla uğraştıklarını anlıyodum çekiştirmelerden 🤦🏽♀️ derken çok kısa bir sürede bebeğim çıktı ve temizleyip giydirmek için aldılar yan tarafa.
5-6 dk içinde oğlumu getirdiler yanağıma değdi yanağı eşimle şaşkınlıktan baya ağladık ömrümüzün en güzel anı diyebilirim❤️
Bebekle birlikte eşim çıktı ameliyathaneden onlar odaya gittiler benim işlemler devam etti. Yaklaşık 40 dk sonra da ben çıktım odaya. İnanılmaz üşüdüm hani tir tir titredim desem yeridir. Sonra hemşireler gelip beni giydirdi (sonda hala takılı) spinal + epidural uygulandıgı için bir alet takılıydı belimde ağrı oldukça düğmeye basabilirsin dediler inanılmaz bir şey gerçekten. Oğlumu verdiler emzirmem için tabi biraz afalladık o da ben de ama sonra bir şekilde uyumu yakaladık ve emzirmeyi başardım. Sütüm yok sandım ama hemşire gelip meme başını sıktıgında çok hafif bi ıslaklık geldi onun yeterli olacagını emzirmeye devam etmem gerektiğini söyledi.
Hastanede 2 gece kaldık. Eve cıktıgım gün gelir gelmez hemen banyoya girdim ılık duşta masaj yaptım ve 1-2 saat içinde sütüm çok güzel geldi🙏 göğsüm de hiç yara vs olmadı bunu gümüş kapağa borçluyum doğumdan iki hafta önce kullanmaya başladım 2-3 saat. doğumdan sonra da sürekli kullandım. Ben silverette normal boy aldım ama keşke XL boyunu alsaydım dedim.
Dikiş yerim ilk bir kaç gün güldüğümde ya da öksürdüğümde sızladı ama bir kaç gün sonra hiçhissetmedim diyebilirim. Sezaryen bir ameliyat bunu unutmamak lazım her şeyin doğalı her zaman iyidir ama olmuyorsa da yapacak bir şey yok. Sezaryen olmak zorunda olanlar ya da tercihi bu şekilde olup da korkanların bir nebze olsun içine ferahlattıysam ne mutlu 🥰 hepiniz sağlıcakla güzel günlerde kavuşun yavrularınıza. Bebek isteyenlere de tez zamanda bu güzel duyguyu yaşatmayı nasip etsin Allah🙏