Fuliaa90 şimdi söyle rısklı durumlarda amnıyosentez yapılıyor biliyorsunuzdur. bunın bebehe bırcok yan etkısı ve rısklerı var. bebegın doğal ortamına yabancı bır madde gırıp huzursuz edılıyor. bu işlemde alınan sudan da aunı test yapılıyor. bu fetal dna bu rıskı önlemek amaclı. amnıyosentez yerıne geliştirilmiş bır durum hıcbır rısk yok sadece kanla bakılıyor. çünkü. amnıyo sıvısı annenın karnında kanına geçıyor. dogal olarak aynı sonuç alınıyor. ben Allah korusun amnıyosentezı yatırabileceğimı hıc sanmıyorum. ne guzel bır yol daha gelişmiş. rıskınız varsa ne olur yaptırın rıskım olmamasına rağmen yaptırıcam. kımse evladından vazgecmek için yaptırmaz bunu. 9 yıl uğraşmışım sahıp olmak için kıyar mıyım ne olursa kabulum başım üstüne canımın canı Ama devır kötu. bu 2lı 3lu 4lu testlerde aılesel olarak canımız çok yandı. ablamın kızına down dedıler kesın ne testler yapıldı. o zaman da yoktu bu dnalar falan 15 sene evvel. hayatımızı karartılar hıcbır güvenilirliği yok. kı kesın dedıler yuzde yuz 10 doktora göturduk hepsi aynı şeyi söyledı. cocuk doğdu sapasağlam. 9 ay burnumuzdan geldı. dava açtık kazandık hep. o zamanlar bu test olsaydı eğer belkıde tum o sancılar yaşanmayacaktı. o yuzden guvenılırlıgı olmayan testlerle vakit harcamak mantıklı degıl. para konusuna gelınce evet pahalı. ama bunu yaptırmasan 4 dıger teste de para vereceksın ıllakı yanı ozele gidiyorsan. rısk varsa lütfen sadece bedenen o cocguda stres yaşatmamak adına aklınızda uhte kalmasın yaptırın bu testı