Arkadaşlar, doğuma kadar sürec hemen hemen her Anne adayı gibi, bazen normal, bazen sorunlu, bazen çok kötü geçti. Kanamanın normal olduğu bir gebelik, 28haftadan erken doğum riskli bir hamilelik. 40+1de doğum yaptım.
3gün önce doktora gittim, 13.4.20de. doktorum bu gece ya ertəsi gün sabah doğum başlar dedi. Amma bebeğim 16 nisan sabahı geldi.
Ben süretli kanama gördüğüm için nişan ne bilmedim. Yoğun kanama ilə gitdim. Ebeler baktı, 3cm açıklık. Nst çekildi, kanamama ramen bebek normaldı. Sonra suyumu patlatdı doktor.sancıları tarif ede bileceğim bir acı yaşamadım henüz. Amma o kadar güçü sana Tanrı veriyor. Saat 8te başladı doğum, 13te doğurmuşdum artık. 3150gr, 53cm doğdu kızım. 2dikişm oldu. Doktorlar ikinmaya çok yardım etdi. Arkadaşlar önerim o ki,mutlaka doktor söyledikce dikkatla dinleyib söylediyi ikinmayı yapın. Bana üç farklı ikinma yapıldı. İlki bebeği öne itmek, sonra kafası çıkarken yapılan, sonda omuzların doğması için. Hər şey çabuk bitsin istiyorsanız, doğumhanede sadece doktoru ve ebeni dinleyin.5 ikinma yaptım ben. Amma ıkınmayı sakın doktor söylemeden bırakmayın. Onlar anneliyin güçünü bizden iyi bilirler. Hala ıkına bileceyini düşünüyorsa, öyledir. Belki de 5_6saniye fazla ıkınma, sizi 5-6dakika ıkınmadan kurtarıcak. Yarıda kesince önceki ıkınman da boşa gitmiş olur. Her kese iyi doğumlar.
Hala 24saat olmamış doğurduğum. Sadece yataka binib, inmek zor oluyor. Bacaklar mahv olmuş, başka her şey normal. Sancılar önəmli değil, tam açılma olana kadar keciceksin. Amma ikinma senin elinde.
Sorusu olan mutlaka yazsin. Seve seve cevaplarim. @adm sabitlermisiniz😀