Öncelikle herkese merhabalar. Bende buraya doğum hikayemi yazacağım zaman i çok bekledim 😊 hep hayal ettim . Cok sukur ki yavrumu kucağıma aldım. Pazartesi günü.
Gelelim hikayeme. Ilk 5 ay hep kusma ve ruhi bunalimla gecmisti hamileligim epeyi zordu . Son 2 ayi ise hep mide yanmasi ve sislikle gecti. 13 nisan sabah 7 de yatisim verilmişti suni şancı ile doğumum baslatilcakti. 40+1 günlük olacaktik.Daha fazla beklemek istemedik. Doktorum da bende. Ozamana kadar ne gerçek şancı ne suyum nede acikligim vardı .
Nasil olucaktı hic fikrim yoktu suni şancı deneyelim sonra açılma olmazsa , sezeryan dedi. Kabul ettim . O gün geldi . Sabah gittik 8.00da yatisim yapıldı damar yolu açıldı, suni şancı takıldı . 8.30de suni şancı verildi . Tabi ilk 1. 1.30 saate yakın bisey hissetmedim . Sonra yavaş yavaş ağrılarım başladı . Ilk alttan muayene edildiği zaman 3.cm acikligim vardı. Doktorum umuyorum ki senbaşarırsın ve normal doğum yaparsın ki ben hep normal doğum istiyordum .
Her ne ise. Ağrıları hissetmeye başladım kasik bölgemde. Degisik bi ağrı tarif edilemeyecek bisey yani ben edemedim adet ağrısı desen degil gaz şancısi desen degil degisik bi ağrıydı . Ama şunu canı gönülden söylüyorum ki ,burda yazılanlar gibi yok çığlık çığlığa yok bağırdım yok öldüm vs gibi degil. Ha tabiki bünyeden bünyeye değişir fakat ben acıya dayanabilen biri olmadım hiçbirzaman canim kıymetlidir. Şükür ki dayanılmayacak bağıracak çığlık atacak kadar acılı bi durum degil. Tabiki doğum yapıyorsunuz acınız olacak ama abartılacak bisey degilmis suni sancı meğersem. Ama şu gerçek ki dilin damağın kuruyor hemşireler oruç tutar gibi bisey yiyip içmeyeceksin dedi ola ki sezeryana dönersek anestezi alacağım icin sıkıntı olmasın diyeymis.
Ama azda olsa 1 yudum okunmuş su zemzem vs icirdi annem. Sonra 11 gibi bidaha acikligima bakıldı 6 cm olmuştu. Lavman yapıldı suyum patlatıldı. Ve çok kısa süre sonra ıkınmam geldi . Ama 1 dakika aralıklarla acıyla birlikte ikindim. Canim annem çok telâşlandı yatağa doğum yapacağım diye. Hemşireye söyledi ıkınıyor bebek gelecek diye. Meğersem ben telâşlanmayayım korkmayayım diye söylememişler 9 cm aciklik olmuş doktora haber verip , doğumhane hazırlanıyormuş. 😊neyse 11 bucuk gibi galiba beni doğuma aldılar doktorum geldi . Acın geldikçe ikin dedi , acı geldikçe ıkınmaya çalıştım ama düzgün ikinamadigimdan dolayı hemşire karnıma bastırdı . 2.kere. Bende 3 ikinmamda. Oğlum geldi dünyaya şükürler olsun.
3.kilo 780 gram 52 cm boy ile saçlı bi cennet kokulu bal evlat geldi . Iç dış dikişlerim oldu tam net olarak bilmiyorum . Dış dikişleri uyusturduklari icin hic hissetmedim ama iç dikişleri azda olsa hissettim ama öyle canim acımadı ..
Hamileyken merak ediyordumben alttan muayene nasil acılı mi vs , suni şancı nasil . Vs .
Alttan muayene kendinizi sıkmazsanız çok kolay ve 1 dakika bile sürmeyen bisey.
Suni sanci ise tabiki acılı . Normal sanciniz olsada acılı . Sonuçta doğum yani bunun az acısı çok acıisi olmaz diye düşünüyorum 😊. Ama sonucu gusel. Herkes çatır çatır doğuruyor bizler mi doğuramayacağız tedirgin anneler. Korkmayın tevekkeltu teallAlah diyin ve sabredin. Sanci aninda dua etmeye calisin. Rabbim yardimcimizdir şükürler olsun . Size çok büyük bi mucizeden bahsedeceğim. Ben meryem ana otu kullandım. Bukadar kısa sürede olmasının sebebi ilk rabbimin yardımı sonra meryem ana otu. Ama ben doğuma gitmeden gecesinde koydum 12de ılık suya koydum geniş bir tasa tekli sayı halinde(1,3,5 er defa gibi) nas felak inşirah süresi yasin süresi okudum . Ve sabah ilk muayenemde 3cm acikligim vardı .
O otuda sabah goturdum hastaneye. Bir yudum o sudan içilmesi gerek.
O ot açıldıkça rahminde açılıyor. Doğumdan sonra hemen çıkarttık o kapandıkça rahimde kapanıyor Allahın izniyle.
Bunu yaparken kalben inanmak çok çok onemli. Benim aklıma gelenler bukadar sormak istediğiniz bisey olursa zaman buldukça cevaplayacağım insAllah . Rabbim sağlıkla sağ saglim kucağınıza almayı nasip etsin . Dualarım sizinle,dualarınız bizimle olsun 😊😊😊.