Kızlar sağlık ocağında hga1C diye bit test yapılıyor. Bu test değeri eğer 6’nın altındaysa şeker yüklemesi yaptırmanıza gerek yokmuş sağlık çalışanı arkadaşım söyledi. Bu test anlık kan şekeri hakkında bilgi veren parmaktan şeker ölçüm cihazları veya kan glukoz testlerinden farklı olarak geçmişe dönük belirli bir sürece ilişkin kan şekeri ortalaması hakkında bilgi verdiğinden ben bunu yaptırdım. Değerim 4,9 çıktı o yüzden şeker yüklemesi yaptırmadım. Bilginize :)