Bence kesinlikle isteğe bağlıysa normal olmalı unutmayın ki korkunuz yüzünden çocuğunuzda sorun olabilir şöyle sezeryanın hem anne açısından hemde bebek açısından sıkıntıları vardır. Anne açısından zor iyileşmek,kilo vermede yavaşlık,göbek gidememe gibi izli bir durum gibi şeyler söz konusu. Bebek de ise solunum yollarında sorun olur astım bronşit gibi şeyler olma riski çok fazla sezeryan da. Çocuk gelişimi okumuştum lise de oradan biliyorum ama tabiki isteğe bağlı da yani senin seçimine kalanlarda normal diyorum yoksa bir sorun varsa sezeryan zorundalıksa yapacak birşey yok ama korktuğunuz için sezeryan olmayı kesinlikle önermiyorum bir kere toparlanma sürenir uzayacak,evladınıza yetemediğinizi bile düşünebileceksin dikişleriniz acıdığı için yatacaksınız bir iki hafta falan. Ama zorundalıkta sezeryan olumuna yapacak birşey yok,sezeryan olan anneler cephe almasın laflarıma yani benim lafım isteğe bağlı sezeryanın olmamasında. Yoksa tabi ki zorundalıkta evlatlarımızın sağlığı içinse yapacak birşeyimiz yok. Tabi tamamen kendi fikrim ama araştırırsanız sezeryandan da soğursunuz en azından isteğe bağlı sezeryandan. Ayh çok konuştum vallahi Allah sağ salim kucağına almayı nasip etsin inşallah canım ❤