Öncelikle herkese merhaba 👋 son zamanlarda açtığım postlarla ve yazdığım yorumlarla beni hatırlayanlar olabilir “doğuramıyorum” diye yakınıyordum hep ☺️ Çok uzatmadan konuya girmek istiyorum.
4 Nisan Cumartesi günü 40+4 te doktor randevumuz vardı bebeğin kanalda olmadığını ve hiçbir riskim olmadığı için benim de çok istememle 8 Nisan çarşamba gününe doğumu suni ile başlatmak için sözleştik,bebek kanalda değil muhtemelen açılman da yoktur şansın %50 - %50 dedi yani son anda sezeryana da dönebilir,tamam dedim ve eve döndük. 38 haftamdan beri adet sancısı gibi hafif sancılarım vardı ama doğum için hiç yeterli değildi. O akşam evimizin karşısındaki parka yürüyüşe çıktık eşimle daha 20 dk olmadan ben çok yoruldum dönelim devam edemeyeceğim dedim ve eve döndük hazırlanıp duşa girdim,duştan çıkınca kendime muzlu süt yaptım onu içerken birden bi sancı girdi bağırsak hareketlenmesi gibi ishal oluyorum sandım tuvalete koştum baktım bişey yok ve tam 5-6 şar dakika aralıklarla girmeye başladı sancı. Ben şok,eşim benden daha şok yatmaya hazırlanmışız saat 23:45 ve bende resmen direk doğum sancıları başladı hiçbir belirti olmadan. Eşim hadi hastaneye diyor dur dedim doktorumuz 5 dakikada bir giren sancılar için 1 saat takip etmemi söylemişti evde kalıcaz dedim zor durdu 1 saat olunca hadi dedi rengin değişti senin doğuracaksın. Herşeyimiz hazırdı çantaları alıp hastaneye gittik 20 dk sürdü acilden girişimizi yaptık kayıt açan adam direk ebeyi aradı ebe hanım doğum başladı muhtemelen doğum hanede karşılayın dedi benim renk bembeyaz. Benim dışımda herkes panik ben çok sakinim ebe muayeneye aldı canım sen emin misin 1 saattir bu sancıyı çektiğine dedi öncesi yok mu hayır dedi neden,doğumun başlamış dedi biraz daha odada bekleticez beni odaya aldı önlük giydirdi nst bağladı benim sancılar şiddetleniyor habire. Doğum başlamış dedi de aklıma sormak gelmedi ebe hanım açıklığım var muhtemelen öyle dediğinize göre dedim evet canım 6 cm dedi biz şok 😳 ikinci muayenede 7-8 cm dedi üçüncü muayenede muhtemelen doğumhaneye alıcaz doktorun da gelecek dedi. Sabah 6 sularında son muayenemi yaptı ve tamam dedi 9 cm hadi doğumhaneye ama bebek hala yukarda kanalda değil 🤷🏻♀️ Ama bende öyle bir cesaret ki hayır diyorum risk yoksa hiçbir doğal olmayan müdahaleyi kabul etmiyorum. Asıl mesele doğumhaneye girince başladı,burda hep okurdum 3-5 ıkınmada bebeğime kavuştum diye maalesef benim öyle olmadı önce ebe ile yarım saat uğraştık ebe eliyle yardımcı oldu ben hiç bağırmadan ıkındım hep dediklerini yaptım sonra doktorum geldi bir tur onunla uğraştık en son doktorum iç kanama oluyor dedi merve bu son şansın tehlikeye giriyorsun lütfen nefesin tükenen kadar it dedi ben bırak diyene kadar ve o esnada iki tane ebe karnıma basa basa ben de son hamleyi yaparak geldi miniğim dünyaya elleri yüzündeydi ve koluna kordon dolanmıştı o yüzden inememiş kanala doktorum söylemişti zaten ve bu yüzden beni paramparça etti çıkarken,dıştan ziyade içten çok yırtılmam olmuş doktorum bu dikişe dayanamazsın çok derinde ve tükendin artık narkozla dikmek istiyorum dedi hayır dedim ama dikiş yerlerini tespit etmek için daha elini sokar sokmaz çığlık attım tamam dedim narkoz verin. Doğumum normal kendi sancımla 8 saatte oldu ama dikişlerim narkozla oldu yarım saat kadar uyumuşum,bebeğimi babasıyla odamıza götürmüşler. Kızım 2 günlük oldu. Biraz uzun oldu hakkınızı helal edin. Son olarak doğumum biraz zorlu geçmiş olsa da hiç pişman değilim iyi ki cesaretimi toplayıp normal yapmışım ve o kadar güzel bir duygu ki elim kanasa günlerce ağlayan ben dimdik sapasağlam çıktım o hastaneden ve iki gündür gıkım çıkmıyor ailem ve eşim şokta. Anne olmak güçlü olmak demekmiş ne kadar şanslıyız Rabbim bize bunu nasip ediyor.
sorularınız varsa müsait oldukça cevaplayabilirim. Allah herkese hayırlı doğumlar nasip etsin. Sancı anlarımda bütün HappyMom ailesine dua ettim 🤲🏼 sağlıcakla kalın 💖